مدیركل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبيل گفت: 170 مددجوی تحت حمايت در سی و نهمين سالگرد دهه مبارک فجر با دريافت 2 ‌ميليارد تومان تسهيلات اشتغال و خودكفايی وارد بازار كار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسين دشتی، مدیركل کمیته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه همزمان با سی و نهمين سالگرد دهه مبارک فجر 170 فرصت شغلی برای مددجويان تحت حمايت اين استان ايجاد شده است، گفت: 2 ‌ميليارد تومان تسهيلات اشتغال‌زايی در اختيار مددجويان قرار گرفت تا شغل‌های مورد نظر خود را ايجاد كنند.

وی با بيان اينكه مددجويان با دريافت تسهيلات اشتغال در زمينه‌های دامپروری، صنايع‌دستی و خدماتی وارد بازار كار شده‌اند، افزود: فرصت‌های شغلی جديد متناسب با بازار كار ايجاد شده است تا مددجويان بتوانند با تكيه بر توانایی ‌های خود بی دغدغه و با آرامش خاطر به استقلال اقتصادی دست يابند.

دشتی با اعلام اينكه كميته امداد اردبيل از سال 72 فعاليت خود را در سطح اين استان آغاز كرده است، بيان كرد: 40 هزار طرح اشتغال از آغاز فعاليت كميته امداد استان اردبيل توسط مددجويان تحت حمايت اجرا شده كه اين امر علاوه بر خوداتكايی خانوار تحت حمايت، به توسعه اقتصادی منطقه نيز كمک كرده است.

وی به پرداخت 200 ميليارد تومان تسهيلات اشتغال‌زايی در 24 سال فعاليت كميته امداد استان اردبيل به اقشار آسيب‌پذير اشاره كرد و گفت: از طريق تسهيلات اشتغال، بسياری از مددجويان تحت حمايت به خودكفايی رسيده و از چرخه حمايتی اين نهاد خارج شده‌اند.

مديركل كميته امداد استان اردبيل با بيان اينكه ايجاد اشتغال برای خانوار تحت حمايت يكی از مهم‌ترين راهكارهای اين نهاد به‌منظور توانمندسازی آنها است، اعلام كرد: با استعدادسنجی، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، پرداخت تسهيلات اشتغال، مشاوره شغلی و نظارت بر طرح‌های اشتغال‌زايی درصدد هستيم مسير خوداتكايی مددجويان را هموارتر كنيم.

وی با اشاره به اينكه سالانه 10 درصد از خانوار تحت حمايت با فراگيری آموزش‌های فنی و تخصصی، كاريابی و اجرای طرح‌های اشتغال از چرخه حمايتی اين نهاد خارج می‌شوند، بيان كرد: پس از توانمندی و خروج مددجويان از چرخه حمايتی، خانوار نيازمند ديگری كه پشت نوبت قرار دارند جايگزين آنها می‌شوند تا از خدمات حمايتی اين نهاد بهره‌مند شوند.

دشتی با بيان اينكه با خروج مددجويان از چرخه حمايتی، فقط مستمری ماهانه آنها متوقف می‌شود، افزود: تا زمانی كه خانوار تحت حمايت به توانمندی كامل نرسند، مددجويان از تمامی خدمات حمايتی اين نهاد بهره‌مند هستند و كميته امداد موظف است با رسيدگی به‌موقع مشكلات آنها را برطرف كند.

مديركل كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه تلاش داريم گرفتاری ها و مشكلات خانوار تحت حمايت را به‌صورت زيرساختی رفع كنيم، گفت: تأمين مسكن مناسب، خدمات فرهنگی، پرداخت هزينه‌های درمانی، تهيه جهيزيه و رفع ساير نيازهای اساسی خانوار تحت حمايت موجب می شود تا آنها با آسودگی خاطر به سمت خوداتكايی سوق پيدا كنند.

وی با بيان اينكه همكاری مضاعف بانک ‌های عامل و دستگاه‌های اجرايی روند پرداخت تسهيلات اشتغال به مددجويان را سرعت می بخشد، اعلام كرد: جذب 100درصدی اعتبارات بانكی در سال‌جاری موجب ايجاد اشتغال برای بسياری از خانوار تحت حمايت می‌شود كه در سايه آن مددجويان می توانند با تكيه بر توانايی‌های خود توانمند شوند.

دشتی با اشاره به اينكه 70 درصد از سرپرستان خانوار تحت حمايت افراد بالای 60 سال هستند، بيان كرد: سالمندان تحت حمايت به دليل از كارافتادگی و كهولت سن قادر به انجام كار و هيچ‌گونه فعاليتی نيستند كه كميته امداد اردبيل با ارائه خدمات درمانی و دارويی به مشكلات آنها رسيدگی می‌كند.

مديركل كميته امداد استان اردبيل با اعلام اينكه با ارائه تسهيلات اشتغال به فرزندان خانوار تحت حمايت گام‌های مؤثری را برای قطع فقر بين نسلی برداشته‌ايم، گفت: ايجاد فرصت‌های شغلی مناسب و پايدار برای فرزندان خانوار تحت حمايت موجب می شود تا آنها به استقلال اقتصادی دست يابند و آينده‌ای روشن را برای خود رقم بزنند.

انتهای پيام/ح

مددجویان اردبیل 2 ‌ميليارد تومان تسهيلات اشتغال دریافت کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.