مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از معدوم سازی ۸۸ هزار قطعه مرغ و طیور در واحدهای صنعتی وروستایی استان به دلیل ابتلا به آنفلو آنزای مرغی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: موج دوم شیوع آنفلو آنزای مرغی در استان از شهریور سال جاری در آذربایجان غربی مشاهده شده است.

وی با اعلام اینکه ۵۶کانون بیماری آنفلو آنزای مرغی در استان شناسایی شده است افزود: از این تعداد ۳کانون در واحد های  صنعتی، ۹کانون در باغ و ویلا و بقیه در واحدهای روستایی است  که بالاترین تعداد کانونها در شهرستان میاندوآب بوده است.

دکتر داهیم بابیان اینکه سه کانون بیماری آنفلوآنزای مرغی در واحذ های صنعتی استان شناسایی شده است تصریح کرد: در سال جاری ۷۲هزار مرغ وطیور در واحدهای صنعتی پرورش مرغ بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای مرغی معدوم سازی شده است.

وی ادامه داد: ۱۶هزار قطعه مرغ و طیور نیز در واحد های روستایی استان به دلیل ابتلا به آنفلو آنزای مرغی معدوم سازی شده است.

داهیم گفت :تاکنون ۴۵۰ میلیون تومان خسارت به واحدهای خسارت دیده پرورش مرغ استان پرداخت شده است افزود:تا دوهفته آینده ۴۵۰میلیون تومان دیگر نیز پرداخت می شود.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی یادآور شد: موج نخست ابتلا به آنفلوآنزای مرغی در استان نیز سال گذشته مشاهده شده است که در این زمینه نیز 25 هزار قطعه طیور در استان معدوم سازی شده بود.

داهیم با بیان اینکه تاکنون 17 هزار و612 نمونه برداری  مولکلولی از نظر ابتلا به آنفلو آنزای مرغی  بر روی طیور استان انجام شده است یاد آور شد: در سال جاری 401 مورد گزارش تلفات طیور را دراستان داشتیم که در 56 مورد از آنها نتیجه مثبت بوده و علت آن مربوط به آنفلو آنزای فوق حاد طیور بوده است.

وی همچنین گفت: عرضه گوشت مرغ سایز و زیر 2 کیلو و200 گرم   در استان اجباری و به واحد های پرورش دهنده مرغ وطیور ابلاغ شده است تا مرغی که به بازار مصرف عرضه می کنند بدون چربی بوده و زمان پرورش آنها زیر چهل روز باشد و در پرورش آنها از آنتی بیوتیک و دارو استفاده نشود.

داهیم با بیان اینکه روزانه 80 هزار تن تخم مرغ در استان مصرف می شود گفت: 35 درصد تخم مرغ مصرفی استان در داخل استان تولید می شود و مابقی از دیگر استانها وارد می شود. ودر این خصوص نیز ورود تخم مرغ بدون لیبل را ممنوع کرده ایم .

انتهای پیام/ح

شناسایی 56 کانون ابتلا به آنفلو آنزای مرغی در آذربایجان غربی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.