نماینده مردم تهران گفت: دولت در لایحه بودجه ۹۷ نگاه خوبی به مسئله کوچک‌سازی داشته و بودجه شرکت‌های دولتی را کاهش داده است.

سعلیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ضرورت چابک‌سازی بدنه دولت، گفت: کوچک‌سازی ساختار دولت تکلیفی است که در قانون برنامه ششم توسعه تصویب شده و در برنامه‌های ۵ ساله قبلی هم بوده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه آن طور که باید و شاید دولت‌ها به این مصوبه عمل نکرده‌اند، ادامه داد: تاکنون در جا‌هایی هم که به این مصوبه عمل شده به صورت متناقض و غیر متوازن بوده که برآیند نهایی آن گسترده و وسیع‌تر شدن بدنه دولت است.

رحیمی تصریح کرد: یکی از مواردی که بعضا به دولت‌های قبل ایراد گرفته می‌شد، این بود که اقداماتشان منجر به توسعه تشکیلاتی شده و این توسعه تشکیلاتی یکی از عوامل سوء مدیریت آنان قلمداد شده است.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه تنها وزارتخانه‌ای بود که تجدید ساختار و چابک‌سازی دولت را رعایت کرد، افزود: وزارت امور خارجه ۵ معاونت را بدون آنکه به توسعه تشکیلاتی منجر شود، ساماندهی کرد.

رحیمی با بیان اینکه تکلیف محوری وزارت امور خارجه راه‌اندازی معاونت دیپلماسی و اقتصادی بود، متذکر شد: وزارت امور خارجه با حذف سه معاونت منطقه‌ای، هم معاونت سیاسی و اقتصادی را احیا کرد و هم درایتی به خرج داد که این مسئله منجر به توسعه تشکیلاتی نشود.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه متاسفانه در وزارتخانه‌های دیگر و همچنین بدنه دولت با توسعه تشکیلاتی مواجه هستیم، گفت: در این زمینه می‌توان به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد که سازمانی کاملا عریض و طویل شده و به مسئله کوچک‌سازی توجه نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: البته دولت در لایحه بودجه ۹۷ نگاه خوبی به مسئله کوچک‌سازی داشته و هم بودجه شرکت‌های دولتی را کاهش داده و همه آن‌ها را به طور کامل مشمول مالیات کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
واگذاری آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه وشهرسازی و پالایشگاه امام خمینی شازند به بخش خصوصی,
آخرین اخبار