نائب رییس اتاق بازرگانی ایران:

افزایش صادرات در گرو پیوستن به سازمان تجارت جهانی است

سلطانی گفت:برای افزایش صادرات و دست یابی به بازارهای بین المللی پیوستن به سازمان تجارت جهانی امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه اقتصادی مشترک ایران و لهستان اظهار کرد: لهستان به عنوان یکی از خاستگاه های تمدن در اروپا، کشوری با فرهنگ ، تمدن شکوفا که همزمان با خیزش های چند دهه اخیر در بلوک شرق همواره در قاره اروپا از شرکای مهم و مورد اعتماد ایران بوده است.

وی افزود: روابط پایدار سیاسی ایران و لهستان با وجود سوءتفاهمات میان ایران و اروپا همواره ثبات خود را حفظ کرده است.

به گفته وی؛ لهستان با انتخاب برنامه‌های جامع راهبردی توانسته رشد و توسعه اقتصادی خود را سرعت ببخشد و کارنامه موفقی این حیث رسیدن به اقتصاد آزاد به ثبت برساند.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به ظرفیت های اقتصادی دو کشور بیان کرد: ایران با عبور از چالش های سیاسی بین المللی تلاش دارد با حضور بخش خصوصی روابط خود با کشورهای تاثیرگذار اروپایی را بهبود بخشد و در این مسیرظرفیت های مناسبی از حوزه‌های دارو کشاورزی، ماشین آلات،فناوری ریلی، صنایع معدنی و انرژی های تجدید ناپذیر و فرصت های همکاری اقتصادی بسیاری وجود دارد.

سلطانی با بیان اینکه شرایط اقتصادی لهستان پیشرفت مناسبی داشته است،تصریح کرد: با توجه به تغییر سیاست توسعه اقتصادی لهستان و متمایل شدن به بخش خصوصی ، باید شرایطی را برای توسعه فعالیت های اقتصادی میان دو کشور فراهم آورد.

وی ادامه داد:در مسیر همکاری اقتصادی میان دوکشور نقش دولت و اتاق بازرگانی ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی اهمیت ویژه ای دارد که می تواند بسیاری از موانع و مشکلات مسیر را از میان بردارد.

نائب رییس اتاق بازرگانی ایران اذعان کرد:ما نیازمند تسریع در صدور ویزا برای رایزن های اقتصادی دوطرف،استمرار روابط اقتصادی و تجاری میان دوکشور و استفاده از ظرفیت های اقتصادی این کشور برای حضور در اروپا هستیم.

سلطانی در پایان گفت:البته برای افزایش صادرات و دست یابی به بازارهای بین المللی نیاز به پیوستن به سازمان تجارت جهانی احساس می شود.

انتهای پیام/

توسعه صادرات و حضور در بازارهای جهانی با عضویت در سازمان تجارت جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
اداره سازمانی به نام تجارت جهانی حتما دست ایادی کفر است آنها هرگز خیر خواه ما نیستند و نخواهند بود حتی اگر ما را وارد این سازمان کنند این امر را برای ضربه زدن به ما انجام خواهند داد. از آن گذشته اقتصاد جهانی که فقط انگلیس خبیث یا فرانسه و آمریکا نیست. این همه کشور مستغضعف وجود دادر که ما می توانیم بدون اجازه از مستکبرین به آنها تخصص بدهیم و در عوض مثلا از آنها مواد خام بگیریم
آخرین اخبار