امروزه شاهد آسیب های اجتماعی در جامعه اسلامی هستیم که با گسترش فرهنگ نمازخوانی و نهادینه کردن اقامه نماز می توان تا حد زیادی از مسائل، معضلات و مشکلات را حل کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  خطرناک‌ترین تهدید برای جامعه بشری، پدیده‌ فسادپذیری انسان است که باعث می‌شود انسان‌ تسلیم هوس‌های خود گشته و خود را از رسیدن به تمام بشارت‌ها و معراج‌ها محروم سازد، برای پیشگیری و درمان این آفت بزرگ، شرع مقدس عامل ذکر (یاد خدا) را به انسان سفارش کرده است.

نماز به افراد جامعه اراده، هدف، همت و توکل می‌بخشد
 

نماز رکن اصلی دین است و بایستی اصلی‌ترین جایگاه را در زندگی مردم داشته باشد. وقتی انسان‌ها دل خود را با یاد خدا زنده نگه دارند، آن وقت می‌توانند به کمک آن با همه جاذبه‌های فساد و تباهی مبارزه کنند و دست تطاول شیطان‌های درونی و بیرونی را از وجود خود قطع کنند، این ذکر و حضور دایمی فقط به برکت نماز حاصل می‌شود.

نماز به افراد جامعه اراده، هدف، همت و توکل می‌بخشد 

نماز نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد، اشاعه فرهنگ نماز از مهمترین اولویت زندگی فردی و اجتماعی است که می توان با زیر ساخت های مناسب آموزشی این مهم را درجامعه تعمیم داد.

نماز به افراد جامعه اراده، هدف، همت و توکل می‌بخشد و آنان را از میل به کجروی و گناه و انحراف نجات می‌بخشد، توجه دادن به نماز توجه به امر به معروف و نهي از منكر است.

سوق دادن به نماز اجراي دقيق امر به معروف و نهي از منكر است و حضور در نماز جماعت توفيقي الهي است كه انسان بايد زمينه آن را فراهم كند. اگر بخواهیم با ریشه و عوامل به وجود آورنده آسیب‌های اجتماعی مبارزه جدی کنیم، یکی از نسخه‌های تأثیرگذار پیشگیری و درمان اقامه نماز است.

نماز به عنوان رکن اصلی دین می باشد و بایستی این فریضه الهی اصلی‌ترین جایگاه را در زندگی مردم داشته باشد. در بین مجموعه داروهای درمانگر بیماری های روحی و جسمی، فردی و اجتماعی، نماز یکی از اصلی‌ترین عناصر پیشگیری و درمان به حساب می‌آید. یکی از دلایل آسیب‌های اجتماعی را عدم پایبندی به آموزه‌های است. نماز نیاز اساسی نجات بشریت از آسیب‌هاست و دریای بیکرانی از معنویت است که باید به آن متصل شویم.

نماز به افراد جامعه اراده، هدف، همت و توکل می‌بخشد

نماز نقش بی بدیلی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد، امروزه شاهد آسیب های اجتماعی در جامعه اسلامی هستیم که با گسترش فرهنگ نمازخوانی و نهادینه کردن اقامه نماز می توان تا حد زیادی از مسائل، معضلات و مشکلات را حل کرد.

برپایی نماز موجب ریشه کن شدن آسیب های اجتماعی می‌شود، اگر این وظیفه به خوبی انجام و حق آن اداء گردد، نه تنها هزینه های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد، بلکه افراد و جامعه در مدت کوتاهی به اوج عزت و سربلندی و فلاح و رستگاری خواهند رسید.

نماز به افراد جامعه اراده، هدف، همت و توکل می‌بخشد 

بهترین عمل و راهکار برای تقویت قوای روحی و جسمی نماز است و کسانی که با خداوند ارتباط خوبی دارند با نماز هم ارتباط محکمی دارند. نماز امری مهم است که در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقشی ویژه و در دوری از منکرات اثرات قابل توجهی دارد.
نماز یکی از ارکان مهم و اصلی دین اسلام است که نبی مکرم اسلام (ص) بر اقامه و به پا داشتن آن تاکید فراوان داشته و از سستی و اهمال آن به شدت نهی شده است و نماز در تقویت وحدت و کاهش تفرقه و انحراف در جامعه اثرات قابل ملاحظه ای دارد.
خواندن نماز تنها برای تقویت روح انسان نیست بلکه جسم انسان را نیز تقویت می کند که در مواجه با مشکلات روزمره قوی شود و براساس دستورات الهی قدم بردارد. غرق شدن در گناه و منکرات باعث عقب ماندگی می شود و خداوند متعال برای دوری بشر از گناه و منکرات نماز را وضع کرده است و انسان باید همواره توجه داشته باشد که تحت کنترل و نظارت یک ناظر است.

نماز به افراد جامعه اراده، هدف، همت و توکل می‌بخشد 

بزرگترین مصیبتی که ممکن است هر فردی را تهدید کند فساد پذیری است که دین مبین اسلام برای جلوگیری از این آفت بزرگ، نماز را پیش بینی کرده است. بهترین روش برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف روحی و روانی سجده است و در اسلام بر سجده طولانی تاکید فراوان شده است.
مسئله نماز و تأثیرات آن در کاهش انحرافات در جامعه از مباحث بسیار مهمی است که بخشی از آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) را به خود اختصاص داده است.

نماز به افراد جامعه اراده، هدف، همت و توکل می‌بخشد 

گزارش از سعیده دریکوند

انتهای پیام/د

نماز، نیاز اساسی نجات بشریت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار