در پی قتل یک روزنامه نگار اسلواکی، پلیس اسلواکی هفت تبعه ایتالیایی بازداشت شده در این کشور را آزاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار؛ در پی مرگ یک روزنامه نگار اسلواکی، پلیس این کشور هفت تبعه ایتالیایی بازداشت شده را آزاد کرد. 

درپی به قتل رسیدن یک روزنامه نگار اسلواک که در زمینه رابطه میان مافیای ایتالیا با مقامات نزدیک به دولت اسلواکی گزارش جامعی را تهیه کرده و آماده منتشر کردن نموده بود، هفت تبعه اهل ایتالیا در چارچوب تحقیقات پلیسی بازداشت شده بودند، که تمام این افراد امروز از زندان اسلواکی آزاد شدند.

به قتل رسیدن این روزنامه نگار و همسرش، شوک شدیدی به بخشی از جامعه اسلواک وارد کرد و سبب شد هزاران تن دیروز در براتیسلاوا پایتخت اسلواکی و دیگر شهر‌های این کشور دست به تظاهرات اعتراضی بزنند. مرگ این روزنامه اهل اسلواکی، بحث آزادی مطبوعات در اروپا را به زیر سوال برده است و همچنین بار دیگر موضوع فساد در اروپا را به موضوعی در صدر همه مسایل مبدل کرده است.

کریستوف دولوار دبیرکل روزنامه نگاران بدون مرز گفت: «مرگ این روزنامه نگار اسلواک بسیار نگران کننده است چرا که اروپا و رتبه جهانی اروپا در آزادی مطبوعات در مقام مقایسه با دیگر کشورها، به شکل مطلوب تری تضمین شده است چرا که جهان نیازمند یک مدل اروپایی در آزادی مطبوعات است ولی هم اکنون شاهد آن هستیم مقامات برخی کشور‌ها نظیر لهستان، مجارستان و اسلواکی، این آزادی را که پایه اساسی دموکراسی محسوب می‌شود، مورد حمله قرار داده اند.

واقعیت این است که ما نیازمند روزنامه نگارانی هستیم که درباره فساد و فرار‌های مالیاتی تحقیق کنند و توجه جوامع را به این گونه مسائل جلب نمایند و اجازه واکنش مردمی را فراهم سازند.»

انتهای پیام/

آزادی زندانیان ایتالیایی که در پی مرگ یک روزنامه نگار اسلواکی بازداشت شده بودند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار