مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی در سراسر استان طی ایام نوروز امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمدتقی امیری خراسانی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در گردهمایی روسا و نواب رییس بانوان هیئت های ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان های استان کرمان که در محل  تالار جهانگردی برگزار شد، با اشاره به برگزاری جشنواره نوروزی بازی های بومی و محلی در سراسر استان، با تأکید بر اهمیت اجرای مناسب آن گفت: از سه شهرستان برتر که به بهترین نحو این برنامه را اجرا کنند، تجلیل می شود.

وی هدف اصلی اداره کل ورزش و جوانان استان را توسعه ی ورزش در همه ی نقاط عنوان کرد و افزود: یکی از بحث هایی که سال 96 به دنبال آن بودیم، افزایش سرانه فضای ورزشی روستایی و در دسترس ترین موضوع آن، خانه ورزش روستایی بود که طی این مدت (سال 96) 25 خانه ورزش روستایی آماده شد.

امیری خراسانی تصریح کرد: برای سال 97 نیز بین 80 تا 100 خانه ورزش روستایی در نظر گرفته شده است.

وی از روسای هیئت های شهرستانی خواست: با هیئت استان در تعامل باشند، تا به سمت تجهیز روستاهایی که اولویت دار هستند، برویم.

امیری خراسانی با ابراز خرسندی از عملکرد برخی بنگاه های کلان اقتصادی در بحث ورزش، یادآور شد: یکی از این بنگاه ها صنایع مس است که تاکنون در بحث ورزش شهرستان های انار، شهربابک، سیرجان، بردسیر و رفسنجان خوب ورود کرده و نخستین بحث آن زمین های چمن مصنوعی است.

وی از برنامه ریزی های بیشتر برای احداث سالن های ورزشی سقف کوتاه در روستاها خبر داد و گفت: مقرر شده این امر به صورت کاری مشارکتی بین دهیاری ها، اداره کل ورزش و صنایع مس انجام شود.

امیری خراسانی از روسای هیئت های شهرستانی خواست، برای ابتدای کار به سمت ایجاد امکانات و فضاهای ورزشی دردسترس تر و ارزان تر مانند زمین های والیبال و فوتبال ساحلی و ... در روستاها باشند.

وی با تأکید بر فراهم آوردن امکانات لازم به منظور ورود بانوان روستایی به ورزش، به طرح سنجش ساختار قامتی و اصلاح ناهنجاری های اسکلتی زنان روستایی اشاره کرد و به روسای هیئت های شهرستانی پیشنهاد داد در راستای این طرح که با هدف پیشگیری از شیوع ناهنجاری های اکتسابی، عصبی، عضلانی و اسکلتی و به منظور آموزش الگوی حرکتی صحیح برای زنان روستایی دچار ناهنجاری های اسکلتی، پیگیری می شود، با فرمانداران به توافق برسند اتوبوسی در اختیارشان قرار دهند تا به صورت سیار در کل روستاها به اجرای این طرح بپردازند.

امیری خراسانی از حاضران جمع خواست، علاوه بر ارسال مکتوب عملکرد خود طی سال 96 به منظور چاپ در کتاب ورزش و جوانان استان کرمان، پیشنهادات و برنامه های خود برای سال 97 را به هیئت استان ارائه دهند تا برنامه های مدونی برای سال 97 در نظر گرفته شود.

وی با ابراز رضایت از عملکرد هیئت های شهرستانی ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی طی امسال و با تقدیر از خدمات نژادفصیحی، سرپرست هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان کرمان، ابراز امیدواری کرد:  شاهد رشد چشمگیر ورزش روستایی و عشایری و به دنبال آن ارتقای سطح سلامتی و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه باشیم.

انتهای پیام/ب

برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی طی ایام نوروز در استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار