ضرورت برنامه ریزی برای تشکیل تیم های خانوادگی در ورزش های بومی و محلی

مدیرکل سیاسی و انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمان گفت: هیئت ورزش های روستایی استان و بازی های بومی و محلی باید برای شکل گیری تیم های خانوادگی برنامه ریزی کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید ملانوری در گردهمایی روسا و نواب رییس بانوان هیئت های ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان های استان کرمان که در محل  تالار جهانگردی برگزار شد، با اشاره به اینکه بازی های بومی و محلی احتیاج به امکانات آنچنانی ندارند، از هیئت استان خواست: برای تشکیل تیم های خانوادگی در مدارس، دانشگاه ها، خانواده، کارخانه و محیط های کاری برنامه ریزی کند.

وی افزود: هیئت می تواند با استفاده از آموزش های فنی آنها را تبدیل به تیم های علمی و تخصصی کند و سپس زمینه ی حضور آنها را در مسابقات کشوری فراهم آورد.

ملانوری تصریح کرد: به حوزه بازی های بومی و محلی صرف ورزش نگاه نکنیم، بلکه باید اصالت فرهنگی آن را ببینیم.

وی به بیان مزایای بازی های بومی و محلی پرداخت و یادآور شد: در بازی های بومی و محلی فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و رفتارهای بومی و محلی ما در آن نهفته است، ساختار تشکیلاتی خاصی نیاز ندارد و همه ی گروهها و رده های سنی می توانند در آن مشارکت کنند.

ملانوری بیان داشت: از دیگر مزیت های این بازی ها می توان به این اشاره کرد که تمامی اهالی روستا می توانند در هر شرایطی ورزش کنند و احتیاج به امکانات تخصصی مثل سالن و غیره ندارد.

وی گفت: این هیئت ورزشی دقیقاً در متن فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است و خیلی می تواند به فرهنگ کمک کند.

ملانوری با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر این نوع ورزش ها افزود: ورزش های بومی و محلی در بالا بردن سطح سلامت مردم نیز تأثیر گذار هستند.

وی تصریح کرد: در موضوعات مختلفی که امروزه در بحث ورزش مطرح می شود، گاهی اصل موضوع فراموش می شود و در مقابل به جوانب کار پرداخته می شود که این باید اصلاح شود.

انتهای پیام/ب

تیم های خانوادگی در ورزش های بومی و محلی تشکیل شود

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار