سرانه وزشی لرستان ۲۳ سانتی‌متر کمتر از میانگین کشوری

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان از کمتر بودن حدود ۲۳ سانتی‌متر سرانه ورزشی استان نسبت به کشوری خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی‌یاور عزیزپور مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: بیشتر اوقات قهرمانان را می‌بینیم، اما به بسترسازان این عرصه کمتر توجه شده است؛ نقش مربی، استان و شهرستان در قهرمانی هر ورزشکار دیده نشده است.

وی افزود: ورزشکار که افتخارآفرینی می‌کند جای خوشحالی دارد، اما مسئولان بهتر است به پشت‌صحنه این افتخار و گروهی که سبب قهرمان شد این ورزشکار شده‌اند توجه کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان بیان کرد: سال ۹۳، بالغ بر ۹۸ میلیون تومان درآمد اجاره مکان‌های ورزشی در لرستان بود درحالی‌که سال ۹۴ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون و امسال ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون درآمد حاصل از اجاره مکان‌های ورزشی به ورزش استان تزریق شد.

وی یادآور شد: اگر ورزشکار سازمان‌یافته عدد قابلی باشد می‌توان مطالبه اعتبار بیشتر کرد که امروز بر این مبنا اعتبار هشتم کشور را کسب کرده‌ایم و این را حاصل از تلاش هیئت‌های ورزشی استان است.

این مسوول گفت: حدود ۳۰ هزار نفر ورزشکار سازمان‌یافته سال گذشته به ۴۵ هزار نفر رسید و امروز ۵۱ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در استان داریم.

عزیز پور گفت: در سال ۹۳، ورزش لرستان ۶۳۴ نفر عناوین قهرمانی در سطح ملی و عناوین مسابقات بین‌المللی کسب کرده بود که سال ۹۴ به هزار و ۱۱۴ عنوان افزایش یافت و سال ۹۵ به هزار و ۵۰۹ عنوان و امسال نیز به هزار و ۸۱۶ عنوان قهرمانی رسید.

وی بابیان اینکه حدود ۷ سانتی‌متر به سرانه ورزشی استان اضافه شد، عنوان کرد: تا سال ۹۳، حدود ۴۹ سانتی‌متر فضای ورزشی در لرستان داشتیم که امسال سرانه استان به بیش از ۵۷ سانتی‌متر رسیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی ادارات کل ورزش و جوانان به قضاوت مدیران شهرستانی سال ۹۶ نسبت به سال‌های قبل بیش از دو برابر شده است، خاطرنشان کرد: اعتبار تجهیزات شهرستان‌ها نیز قبلاً ۱۰ میلیون تومان بوده که امروزه تا ۷۰ میلیون هم رسیده است.

وی افزود: سرانه ورزشی ما نسبت به سرانه کشوری حدود ۲۳ سانتی‌متر کمتر است و در تلاشیم این فاصله را کم کنیم و تعادلی در سرانه ورزشی شهرستان‌ها ایجاد کنیم.

انتهای پیام/م

سرانه وزشی لرستان ۲۳ سانتی‌متر کمتر از میانگین کشوری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.