مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوی ازافزایش ۱۵ درصدی ورود گردشگر به خوی از ابتدای امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛عزیز میرزایی مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوی گفت: امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۵ درصدی ورود گردشگر به خوی هستیم.

وی تصریح کرد: طی سال جاری ۱۰ هزار و ۸۳ نفر در واحد اقامتی شهرستان خوی اقامت داشتند و علاوه بر این نزدیک ۱۰۰ هزار نفر از مراکزتاریخی و تفریحی خوی بازدید کرده اند.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با بیان اینکه خوی از دیرباز به عنوان یکی از شهر‌های مهم استان درزمینه آثار تاریخی بوده، عنوان کرد: امسال آرامگاه شمس تبریزی بیشترین میزان بازدید را به خود اختصاص داده است، به طوری که در نوروز امسال ۷۰ هزار نفر از بارگاه شمس تبریزی بازدید کرده اند.

میرزایی با بیان اینکه به دلیل شرایط مساعد جوی برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آیینی و اطلاع رسانی و معرفی بیشتر آثار تاریخی و طبیعت بکر این شهرستان، امسال ورود گردشگر به این شهر افزایش یافته است، ادامه داد: نوروز امسال ۱۵۰ هزار نفر گردشگر وارد شهرستان خوی شده اند که ورود این تعداد گردشگر زمینه پویایی اقتصادی این شهرستان را بیش از پیش فراهم خواهد آورد.

انتهای پیام/ن. م


افزایش مسافران نوروزی در شهرستان خوی

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.