دولت آمریکا با فروش تسلیحات به مبلغ مجموعا چهار میلیارد و 700 میلیون دلار به همپیمانان اروپایی‌اش موافقت کرد.

آمریکا به هم‌پیمانان اروپایی‌اش تسلیحات می‌فروشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت آمریکا با فروش تسلیحات به مبلغ مجموعا چهار میلیارد و 700 میلیون دلار به همپیمانان اروپایی‌اش از جمله فروش جنگنده اف 16 به اسلواکی موافقت کرد.

دولت آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد این فروش سلاح به کشورهای اسلواکی، اسپانیا و انگلیس (سه کشور عضو ناتو ) به کنگره اطلاع داده شده است.

اسلواکی با خرید 14 فروند جنگنده اف 16، آنها را جایگزین ناوگان میگ 29 خود که ساخت روسیه است، می‌کند. مبلغ این قرارداد که قطعات یدکی و نیز موشک های هوا به هوا را شامل می شود به دو میلیارد و 910 میلیون دلار می رسد.

وزارت دفاع آمریکا که مسئولیت فروش سلاح در این کشور را بر عهده دارد، در بیانیه ای اعلام کرد: «جنگنده های کنونی اسلواکی با دیگر نیروهای آمریکایی و متحدان منطقه ای هماهنگ نیست.»

همچنین مادرید هفده فروند بالگرد ترابری CH-47F چینوک از بوئینگ می خرد. این قرارداد نیز به همراه سایر تجهیزات به یک میلیارد و 300 میلیون دلار می رسد. لندن نیز 500 میلیون دلار برای برنامه هواپیماهای بدون سرنشین خود هزینه می کند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تحت فشار قرار داده است تا هزینه های دفاعی خود را افزایش دهند. ترامپ عقیده دارد مشارکت آمریکا در امنیت جمعی ناتو بسیار سنگین است و این هزینه باید بهتر تقسیم شود.

انتهای پیام/

فروش تسلیحات آمریکایی به کشورهای اسلواکی، اسپانیا و انگلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار