مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ گرایش دانش آموزان پسر و دختر مقطع متوسطه دوم این استان به رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش در سال تحصیلی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت و نیم درصد رشد داشته است.

هادی زارع پور در گفت و گوباخبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ با اشاره به اینکه این نرخ در سال تحصیلی گذشته (1396 - 1395) در کهگیلویه و بویراحمد 20 درصد بوده و هم اینک به 27.5 درصد رسیده است افزود: میانگین نرخ گرایش دانش آموزان مقطع متوسطه دوم کشور به رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش حدود 30 درصد است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه و تا سال 1400 باید این نرخ در کشور به حدود 50 درصد برسد.
زارع پور عنوان کرد: هم اینک پنج هزار دانش آموز مقطع متوسطه دوم کهگیلویه و بویراحمد در 70 هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش استان مشغول به تحصیل هستند.
وی ابراز داشت: 45 رشته فنی و حرفه ای و کاردانش در مقطع تحصیلی متوسطه دوم در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
زارع پور گفت: یکی از رویکردهای مهم اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گسترش روزافزون رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش بین دانش آموزان مقطع متوسطه دوم این استان است.
وی اظهار داشت: با هدف ایجاد رغبت بین دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد برای گرایش هر چه بیشتر آنان به رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش تفاهم نامه هایی با برخی دستگاه های اجرایی استان از جمله اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و میراث فرهنگی منعقد شده است.
افزون بر 152 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.

انتهای پیام/غ

گرایش 27 درصد دانش آموزان به رشته های فنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.