وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به روسیه هشدار داد در صورت استقرار سامانه دفاعی اس-۳۰۰ در سوریه، تل‌آویو می‌تواند آن هدف حمله قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از هاآرتص، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه تهدید کرد در صورت استفاده از سامانه دفاع موشکی اس-300 روسیه در سوریه علیه اسرائیل،  این رژیم ممکن است این سامانه را هدف قرار دهد.

لیبرمن در گفتگو با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت گفت: «یک مسئله باید روشن شود: در صورتی که افرادی به هواپیماهای ما شلیک کنند، آن‌ها را نابود خواهیم کرد.» 

او افزود: «مسئله مهم برای ما این است که سامانه‌های دفاعی که روسیه به سوریه منتقل می‌کنند، علیه ما استفاده نشود. اگر این سامانه‌ها علیه ما به کار گرفته شوند، ما نیز علیه آن‌ها اقدام خواهیم کرد.»

لیبرمن مدعی شد سامانه‌های اس-300 هم اکنون در خاک سوریه فعال شده اند؛ اما این سامانه‌ها مورد استفاده روس‌هاست و از آن‌ها علیه اسرائیل استفاده نشده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه ادعا کرد این رژیم به ایران اجازه نخواهد داد در سوریه مستقر شود و افزود این اصلی است که اسرائیل به آن پایبند است.

اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حالی  مطرح می‌شود که روز گذشته، مقامات بلندپایه روس در مصاحبه‌ای اعلام کردند انتظار می‌رود به زودی روسیه سامانه‌های دفاع موشکی اس-300 را در اختیار دولت سوریه قرار دهد. مقامات روس هشدار دادند در صورتی که رژیم صهیونیستی به این سامانه‌های دفاع موشکی جدید حمله کند، «با پیامدهای فاجعه‌بار» روبرو خواهد شد.

گفته می‌شود ممکن است به زودی نسخه خاصی از سامانه اس-300 به سوریه تحویل داده شود.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه گفت مسکو همچنان درباره تحویل سامانه دفاعی اس-300 به سوریه تصمیمی اتخاذ نکرده است؛ اما در صورت گرفتن این تصمیم، آن‌ را پنهان نخواهد کرد.

انتهای پیام/

هشدار لیبرمن به روسیه درباره استقرار اس 300 در سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
فکر خوبیه آره به سامنه های دفاع هوایی روسیه حمله کنید ببینیم روسیه چه واکنشی نشون میده می تونه ظرف 5 ساعت تل آویو رو به تلی از خاک بدل کنه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرگ بر اسراییل
آخرین اخبار