مدیر کل امور اقتصادی و دارایی سیستان و بلوچستان گفت:۱۰ طرح سرمایه گذاری خارجی با اعتبار ۸۶۸.۸ میلیون دلار در سال ۹۶ برای این استان به تصویب رسیده است.

امیرمرتضوی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:۱۰ طرح سرمایه گذاری خارجی با اعتبار ۸۶۸.۸ میلیون دلار در سال ۹۶ برای این استان به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: این طرح‌ها از لحاظ تعداد نسبت به سال ۹۵، ۲ و نیم برابر و از لحاظ حجم سرمایه گذاری حدود پنج برابر رشد داشته است.

مرتضوی  افزود: همچنین مطابق اعلام سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران سهمیه سرمایه مصوب سال ۹۶ سیستان و بلوچستان،۴۷۰ میلیون دلار پیش بینی شده بود که با حجم سرمایه مصوب ۸۶۸.۸ میلیون دلار حدود ۲ برابر رشد داشته است.

وی ادامه داد: ساخت یک نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۰ مگاوات، پنج نیروگاه بادی به ظرفیت مجموع ۲۵۰ مگاوات، کارخانه بسته بندی انواع روغن موتور و تولید بلدینگ انواع هیدوکربن‌های سبک و سنگین، تجهیز و بهره برداری از پایانه‌های کانتینری و چند منظوره فاز نخست اسکله شهید بهشتی، ساخت ۲ واحد جداسازی هوا در چهار چوب روش‌های ترتیبات قراردادی و طرح انتقال گاز ایرانشهر به چابهار طرح‌های مصوب سال گذشته سیستان و بلوچستان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ع

سرمایه گذار خارجی در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار