نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح مسائل مربوط به بانوان پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان صدیقه کعبی زاده، نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال در نشست خبری با اصحاب رسانه به بررسی ابعاد مختلف وضعیت این روزهای والیبال بانوان پرداخت. این نخستین نشست خبری این نایب رییس بعد از حضور سه ماهه در بخش بانوان فدراسیون والیبال ایران بود.

** به حضور در 5 تیم برتر آسیا فکر می‌کنیم

کعبی زاده در ابتدای صحبت‌های خود به اهداف و چشم اندازهایی که برای والیبال بانوان در نظر گرفته است، اشاره کرد و گفت: برنامه‌های مختلفی در راستای توسعه والیبال بانوان در نظر گرفته‌ایم که شامل بخش‌های مختلفی می‌شود. هدف کلان ما این است که والیبال به انتخاب اول بانوان ایران در ورزش تبدیل شود و برای تیم ملی نیز هدف ما قرار گرفتن در جمع 5 تیم برتر آسیاست. هدفی که بدون شک پتانسیل آن را در بین دختران با استعداد ایران شاهد آن هستیم. از طرفی ارزش‌هایی را تببین کرده‌ایم که قطعا آن را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار خواهیم داد. توجه به زیرساخت‌ها، استعدادیابی و برنامه ریزی، تقویت ساختاری نواب رییس استان‌ها، افزایش توانمندی مدیریتی، توجه به شایسته سالاری در استفاده از نیروهای انسانی و ... بخشی از اهداف و استراتژی‌های ما در این برنامه ریزی خواهد بود.

تمام اهداف ما برگرفته از چشم اندازی است که برای والیبال در نظر داریم و امیدواریم بتوانیم هم در بخش ورزش قهرمانی و هم در بخش همگانی کردن این رشته قدم های مثبتی برداریم. ما به دنبال افزایش و ارتقا عزت و اقتدار ملی نیز هستیم و تلاش می‌کنیم رفته رفته صاحب سکوهای مسابقات بین المللی شده و افتخار آفرینی کنیم. یک امتیاز ویژه‌ای که والیبال ایران از آن بهره‌مند است بدون شک داشتن کرسی‌های بین‌المللی است. نفرات زیادی از ایران در بخش‌های مختلف جهانی و آسیایی صاحب کرسی هستند که می‌توان از نفوذ این افراد در راستای رسیدن به اهداف استفاده کرد.

**همه نواب رئیس بانوان به نوبه خود تلاش کردند

وی در ادامه گفت: من سه سال قبل نیز در والیبال بانوان حضور داشتم و نایب رییس این فدراسیون بودم که به دلایلی بین همکاری قبلی تا همکاری مجدد من سه سال فاصله افتاد. در این سه سال سه نایب رییس در والیبال فعالیت کردند و هر کدام به نوبه خود تلاش‌هایی داشتند که قابل تقدیر است. با این حال والیبالی که من تحویل گرفتم محیطی بسیار متشنج داشت. به همین دلیل از همان ابتدا اولین هدفم بازگرداندن آرامش به والیبال بود. در این بین رسانه ها نیز به آرام کردن این جو کمک کردند و باید سپاسگذار آن‌ها باشم. والیبال بانوان ایران مسیر طولانی پیش رو دارد و حالا و پس از آنکه دوران بحران را پشت سر گذاشته است باید منتظر روزهای خوب در این بخش باشیم. همه تلاش ما و فدراسیون آرامش داشتن بخش بانوان است تا دور از هر حاشیه ای به تمرینات خود بپردازند و به روزهای خوب برسند. از سال ۸۵ مجوز حضور بانوان را با پوشش اسلامی گرفتیم ۴-۵ سال اول هدف فدراسیون اعلام حضور بود تا جامعه بین‌الملل ما را با این پوشش بشناسد. الان همه ما را پذیرفته‌اند وقتی مایداچیچ آمد یعنی فدراسیون به این نتیجه رسیده الان وقت این است که بانوان پله پله بالا بروند. در آقایان هم بعد از ۱۲ سال با برنامه‌ریزی طولانی مدت نتیجه حاصل شد و الان والیبال ایران یک برند جهانی است. برای بانوان هم تلاش می‌کنیم همان اتفاق مردان با سرعت بیشتری رخ دهد بچه‌ها تلاش می‌کنند و انگیزه هم دارند.نظر من همیشه باید برای همه اتفاقات سهم فدراسیون را ببینیم من این بازیکنان را سال‌ها است می‌شناسم. همه تلاش ما این است یک محیط آرام فراهم کنیم تا تیم به هدف خود برسد. این تیم همدل است و عاشقانه می‌خواهد به اهدافش برسد. برای اتفاقاتی که سال قبل افتاد جلساتی با بازیکنان گذاشتیم. آنها می‌خواهند دیده شوند ما هم تلاش‌مان را برای این کار می‌کنیم.

**موضوع اسپانسر تیم ملی با آنچه بیان شد، متفاوت است

ما همین چند روز قبل برای طراحی لباس با اسپانسر فدراسیون جلسه گذاشتیم و از یک متخصص طراحی و دوخت خواهش کردیم در جلسه ما حضور داشته باشد. همه اینها تأثیرگذار است. ما حتماً یک مسابقه طراحی برای لباس بانوان خواهیم داشت. به هیچ عنوان موضوع قطع همکاری با اسپانسر قبلی نبوده است تنها به ما گفته شد که قرار است یک بازنگری برای ادامه همکاری با این اسپانسر صورت بگیرد. به هیچ عنوان شکی نیست که ما به دنبال شرایط بهتر برای بازیکنان هستیم. مگر هزینه یکی دو دست لباس برای بازیکنان چقدر می‌شود؟ نهایت سه الی چهار میلیون تومن هزینه نیاز است. وقتی در این شرایط اقتصادی کشور تیم ملی جوانان را به اردوی خارجی اعزام می‌کنیم، قطعا این مبلغ آن قدر قابل توجه نیست که بخواهیم به دلیل صرفه جویی درهزینه به بازیکنان‌مان لباس ندهیم. پس قطعا دلایل دیگری در این بین مطرح بوده است. خوشحالم که کارمان را خوب انجام می دهیم به قدری که تنها ایرادی که می‌توانند از ما بگیرند لباس ندادن به بچه‌ها است. چرا اینکه والیبال تنها فدراسیونی است که در بخش بانوان کمپ اختصاصی دارد دیده نمی‌شود؟ از طرفی باید درباره این موضوع که به مردان لباس تمرین داده شده بود و به دختران نه، باید این را توضیح بدهم که در بخش مردان لباس‌ها مشخص است چون بازیکنان و سایز آن‌ها مشخص هستند و از طرفی لباس آن‌ها تنها یک پیرهن و شورت است در حالی که لباس بانوان متفاوت است. در مجموع باید اشاره کنم با شرایطی که تیم بانوان سال گذشته داشته و از طرفی با اضافه شدن جوانان و نوجوانان از کجا باید می‌دانستیم که سایز بازیکنان چند است. ما ۳۷ بازیکن را دعوت کردیم که برخی از آن‌ها  مانند مینا روستا اصلا به اردو نیامدند، برخی هم آمدند و گفتند شرایط حضور در تیم را ندارند. سایز بچه‌ها دست ما نبود  من اسفند ماه با اسپانسر تیم ملی صحبت کردم که گفت در حال حاضر تولید نداریم و از اردیبهشت شروع می‌کنیم. تیم جوانان ما هم می‌خواست به تایلند برود به همین دلیل اولویت را به تیم جوانان دادیم و برای آن‌ها لباس تهیه کردیم. البته درنهایت مشکل لباس بازیکنان بزرگسالان هم حل شد و حالا آن‌ها با لباس یکدست تمرین می‌کنند.

**یک گزینه خارجی در نظر داریم

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال درباره احتمال حضور مربی خارجی در ایران گفت: قرار بود با یکی از مربیان خارجی جلسه بگذاریم که او در حال حاضر سرمربی تیم جوانان کشورش است بنابراین قرار شد بعد از مسابقات جوانان آسیا به ایران بیاید. هنوز نمی‌دانیم قرار است از این مربی در کدام رده استفاده کنیم. منتظریم تیر ماه و بعد از پایان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا از این مربی دعوت کنیم که به ایران بیاید و بعد از حضور در ایران به صورت آزمایشی تصمیم گیری کنیم که در کدام بخش از وی استفاده کنیم. همه چیز درباره همکاری ما با این مربی خارجی بستگی به شرای آینده دارد.

**هنوز درگیر بدهی تیم‌های لیگی به بازیکنان هستیم

وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه فدراسیون والیبال علاوه بر لژیونر شدن بازیکنان در تلاش است سطح لیگ را هم افزایش دهد، تصریح کرد:‌ ما برای بازیکنان ملی در داخل کشور هم برنامه داریم. لیگ سال قبل ما خوب نبود و هنوز درگیر هستیم که باشگاه‌ها پول بازیکنان را پرداخت کنند. تیم هایی مثل بهنمیر ، نماینده تهران و سالوت باید حق و حقوق بازیکنان را پرداخت کنند. البته یک خبر خوب نیز در بخش بانوان داریم و آن این است که تا الان برای لیگ امسال علاوه بر پیکان و ذوب‌آهن هشت تیم اعلام آمادگی کرده‌اند. من تلاش می‌کنم تا بازیکنان ملی‌پوش دغدغه نداشته باشند و این اختیار را داشته باشند که تیم‌شان را انتخاب کنند. از طرفی می‌خواهیم سطح لیگ را بالا ببریم. هفته آینده به ۱۰ باشگاه نامه می‌زنیم و فرصت می‌دهیم تا آخر شهریور تیم‌شان را ببندند. برنامه ما این است اول آبان لیگ سال جدید را شروع کنیم. همچنین تصمیماتی در بخش زیر گروه ها گرفته ایم. قرار است لیگ امسال در بخش دسته دو به جوانان و نوجوانان اختصاص داشته باشد ما حداقل هزینه‌ها را می‌گیریم و مسابقات را منطقه‌ای برگزار می‌کنیم درباره استعدادیابی هم قرار است جشنواره‌ها را منطقه‌ای برگزار کنیم شرایط را اعلام می‌کنیم که ملاک اول برای ما فیزیک بدنی است. این جشنواره در قالب مسابقه نیست. مربی پایه هم برای تیم‌ها می‌گذاریم و از مشاور خوب در استعدادیابی استفاده می‌کنیم.همه اتفاقات برای کم کردن دغدغه های ملی پوشان است و امیدواریم خروجی مثبتی داشته باشد. ما هر آنچه از ما بربیاید را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

کعبی زاده از وضعیت والیبال بانوان گفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار