دهقانی گفت: تاکنون در نمایشگاه کتاب، ۳۱۱ گزارش به دبیرخانه هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران رسیده است.

تشریح احکام جدید متخلفان نمایشگاه کتاب/ ۷۳ ناشر از نمایشگاه سال آینده مروم شدندبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یحیی دهقانی معاون اجرایی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در نشست خبری تخلفات نمایشگاه کتاب در خصوص سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: در ۷ روز نخست برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، ۳۱۱ گزارش به دبیرخانه هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران رسیده است. تا دیروز ۱۸۱ رای درباره متخلفان صادر شد. از این تعداد رای ۳۴ ناشر به تعطیلی یک روزه غرفه در نمایشگاه کتاب و ۷۳ ناشر به تعطیلی غرفه شان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امسال و سال بعد محکوم شدند. از میان این ۷۳ ناشر، ۳ ناشر به دلیل تخلف مجدد علاوه بر امسال، دو سال متوالی از حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران محروم شدند. ۷۴ ناشر هم درج تخلف در پرونده و اخطار کتبی گرفتند.

معاون اجرایی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به نوع تخلفات ناشران در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیان کرد: امسال هیئت رسیدگی به تخلفات علاوه بر ناشران به کارکنان حاضر در غرفه ها هم رسیدگی می کند. برای همین با 7 غرفه به دلیل رعایت نکردن شئونات اسلامی برخورد شد. فروش افست کتابی که ناشر اصلی یا نماینده آن در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارد، مجاز نیست. به همین دلیل، با 8 ناشر در نمایشگاه کتاب تهران برخورد شد. 36 ناشر هم به دلیل ارائه کتاب های غیر مرتبط با موضوع سالن جریمه شدند. 3 مورد هم کتاب قاچاق و بدون شناسنامه داشتند.

دهقانی ادامه داد: هر ناشری فقط می‌تواند نمایندگی دو انتشاراتی را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران داشته باشد. ناشرانی هستند که نمایندگی ناشری را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نگرفتند، اما کتاب هایش را عرضه کردند. تاکنون ۷۴ ناشر این تخلف را انجام دادند و برایشان حکم صادر شده است. ۱۹ ناشر اسباب بازی یا کتاب‌های غیر در نمایشگاه کتاب عرضه کردند. به آن‌ها اخطار دادیم و یا جریمه شدند. ۲۵ ناشر به دلیل رعایت نکردن سایر مقررات نمایشگاه و ۹ ناشر برای استفاده غیر مجاز از بن کارت‌ها جریمه شدند.

وی با اشاره به جریمه های ناشران در نمایشگاه کتاب تهران تصریح کرد: اخطار کتبی و درج در پرونده، تعطیلی یک روزه غرفه در نمایشگاه کتاب، محرومیت از حضور در نمایشگاه‌های استانی، محرومیت از نمایشگاه کتاب سال بعد، محرومیت از حضور در نمایشگاه کتاب دو سال بعد، جمع آوری کتاب و اخذ تعهد انواع جریمه‌هایی بود که در نمایشگاه کتاب اعمال شده است. بیشترین تخلفات نمایشگاه کتاب امسال ۳ مورد ارائه کتاب‌های بدون شناسنامه در نمایشگاه کتاب و نقد کردن بن‌های کتاب بود. بیشترین تخلفات نمایشگاه کتاب در میان ناشران عمومی و پس از آن دانشگاهی، کودک و نوجوان، آموزشی و بین الملل دیده شد. همه آن‌هایی که سال گذشته تخلف کردند، اگر امسال در نمایشگاه کتاب تخلف کردند تخلفات سال گذشته شان هم برایشان اعمال می‌شود.

وی درباره بارندگی دیروز و خسارت احتمالی به ناشران گفت: بارندگی دیروز خسارت‌هایی به غرفه های بخش‌های کودک و نوجوان، دانشگاهی و آموزشی وارد کرده است؛ البته  خیلی جدی نیست .

معرفی مجرمان تخلف 110 میلیونی به دستگاه قضا

دهقانی در خصوص فروش کتاب‌‌های خارجی و مشکلات ارزی خریداران تاکید کرد: هیچ مشکل ارزی نخواهیم داشت؛ چراکه دولت وارد عمل شده و مشکل موجود حل خواهد شد.

وی در باره خبر کشف تخلف 110 میلیون تومانی نقد کردن بن کارت‌‌ها گفت: پرونده تشکیل شده و مجرمان به دستگاه قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار