رقیع افتخار با کتاب «تپش» به سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب رسید.

به گزارش خبرنگارحوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نمایشگاه کتاب تهران هر ساله جذابیت های خاص خود را دارد که این جذابیت ها از قاب نگاه خبرنگاران کمی متفاوت است و سوژه هایی را شکار می کنند که آلبوم خاطراتشان برای چند لحظه ای مخاطب را میخکوب می کند.حالا این بار خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانسته درد و دل رفیع افتخار را به تصویر بکشد.

قبل از رسیدن به نمایشگاه، نگران بودیم دیر برسیم و قبل از افتتاحیه غرفه را آماده نکرده باشیم،فضا آن قدر کم و کوچک بود که شوکه شده بودیم و نمی دانستیم چه کنیم به هر حال  شروع به چیدن غرفه کردیم .

  رفیع افتخار امسال با کتاب خوبشان «تپش» به نمایشگاه کتاب آمده بود، او در این کتاب از ناخوشایند بودن جنگ گفته بود و  به گونه ای نوجوانان را به صلح و دوستی سوق می دهد. آمیخته بودن رئال و تخیل در این داستان را هم نشانه ای از این موضوع عنوان کرد. وجود شخصیت تخیلی «اشعه» را ضمیر ناخودآگاه میلاد شخصیت اصلی داستان عنوان کرد که درست در سخت ترین شرایط و در اوج ناامیدی همراه میلاد است و قلب زندگی او را به تپیدن وا می دارد. بچه ها عنوان کتاب را زیبا دانستند و آن را یک واژه پر مفهوم و گسترده عنوان کردند.

افتخار با اشاره به حساسیت هرنویسنده در انتخاب اسم کتاب، عنوان را یک معرف کامل از محتوای آن دانست و گفت: اسم کتاب باید کوتاه و گویای کل داستان باشد.

در ادامه رفیع افتخار به تاسیس اولین کتابخانه های جهاد سازندگی اشاره کرد که شروعی برای ترویج کتابخوانی در روستاها بوده است وحرکت ارزشمند نوجوانان ابویسان  را در راستای کتابخوانی تحسین کرد. در ادامه نشست گزارشی از فعالیت های کتابخانه ابویسان و باشگاه کتابخوانی در طول فعالیت هایشان ارائه شد. تقدیم گلدان ساخته شده از مواد بازیافتی ، کیف های ساخته شده و کارت هدیه از جمله برنامه های غرفه بود.

ایشان هم تعدادی از کتاب هایشان را به کتابخانه ابویسان  اهدا کردند و بچه ها را هم به مطالعه بیشترترغیب داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار