رئیس سازمان اوقاف گفت: همکاران ما در سازمان اوقاف و سایر دستگاه‌ها باید برای سی‌ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در سال ۹٨ برنامه‌ریزی کنند.
 
 
به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی رئیس سازمان اوقاف در نشست مشترک ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور ومسئولان کمیته‌های ستاد برگزاری سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن که امروز (دوشنبه) در هتل موقوفه ارم برگزار شد، پس از ارائه گزارش تحلیلی مسئولان کمیته‌های ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم درباره روند برگزاری این دوره از مسابقات  اظهار کرد: تمامی نقاط قوت این مسابقات به دلیل هدایت‌های رهبری انقلاب، نظام و انقلاب اسلامی به وجود آمده است.
 
وی افزود: زمانی‌که رهبر معظم انقلاب دو ساعت برای مسابقات بین‌المللی قرآن زمان  اختصاص می‌دهند باید سایر مسئولان نیز حداقل ۱۵ دقیقه برای حضور در برنامه‌های قرآنی و ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف وقت بگذارند.
 
رئیس سازمان اوقاف بر لزوم ارزیابی کلی از مجموع فعالیت‌های مسابقات بین‌المللی قرآن و نقاط قوت و ضعف و همچنین ارائه راهکار‌های مناسب تاکید کرد و گفت: نظیر مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از لحاظ شاخصه‌های برجسته، در دنیا وجود ندارد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی درباره جهت‌گیری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که بر مبنای کلام‌الله مجید انقلاب کردیم، امتیاز مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر کشورها، جهت‌دار بودن، انقلابی بودن و استکبارستیزی آن است.
 
وی دیدگاه کسانی که می‌گویند، مسابقات قرآن نباید سیاسی شود را اشتباه دانست و گفت: ما سیاست از نگاه کلام‌الله مجید، آیات و روایات ومبانی فکری انقلاب ورهبر معظم انقلاب را به جای خط وخطوط سیاسی را مدنظر قرار داده‌ایم.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فرمایش پیغمبر اکرم (ص) مبنی بر جدا نشدن قرآن کریم و عترت (ع) تصریح کرد: پرچم‌داران قرآنی یعنی جامعه قرآنی کشور باید برای رفع مهجوریت کلام‌الله مجید، انقلابی و جهادی وارد میدان شوند تا فاصله مردم با قرآن کریم را از بین ببریم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه قرآن کریم برکات فراوانی دارد و هر قدم را که می‌توانیم باید برای این کتاب آسمانی برداریم، تاکید کرد: همکاران ما در سازمان اوقاف و سایر دستگاه‌ها باید برای سی‌ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در سال ۹٨ برنامه‌ریزی کنند.
 
وی بر لزوم ارتباط مستمر با متسابقین مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: ما رسالت انقلابی علاوه بر برگزاری مسابقات داریم که  آموزش‌های قرآنی و حمایت از کشور‌های ضعیف در زمینه فعالیت‌های قرآنی از جمله آن است.
 
رئیس سازمان اوقاف بر لزوم ارائه یک طرح پیشنهادی برای ارتباط مستمر با متسابقین تاکید کرد و یادآور شد: در جلسه‌ای که متسابقین این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران داشتیم، برخی از آن‌ها می‌گفتند که نیاز به آموزش دارند و همین که در ایران اسلامی با دیگر متسابقین و داوران ارتباط داشته‌اند، باعث پیشرفتشان شده است.
 
لازم به ذکر است؛دراین نشست گزارشی از پروژه افکار سنجی سی وپنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن توسط گروه مجری طرح ارائه شد.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: قرآن ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار