اولین همایش اشتغال و کارورزی با محوریت آشنایی با مفاهیم کارآفرینی و کارورزی به همت دانشگاه جامع علمی_کاربردی آذربایجان غربی برگزار شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛  اولین همایش اشتغال و کارورزی ویژه اساتید دانشگاه جامع علمی- کاربردی آذربایجان غربی با محوریت آشنایی با مفاهیم کارآفرینی و کارورزی به همت این دانشگاه و به عنوان دانشگاه کارآفرین کشور با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان، روسای مراکز آموزشی علمی- کاربردی آذربایجان غربی و نیز جمعی از اساتید این دانشگاه در سالن کنفرانس خانه جوان ارومیه برگزار شد.
 میرحسن رسولی صدقیانی رئیس دانشگاه جامع علمی -کاربردی آذربایجان غربی در این همایش به بررسی و بیان ریز ساخت های نظام آموزش های مهارتی دانشگاه جامع علمی- کاربردی پرداخت و اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی- کاربردی با ارتقا و تضمین کیفیت آموزش به عنوان یک دانشگاه نسل سوم و کار آفرین در صدد ترویج و توسعه فرهنگ مهارت آموزی و کارآفرینی است.
وی  با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه بر اساس اقتصاد دانش بنیان و رشته های مهارتی دردانشگاه های کشور است، افزود: در حال حاضر گرایش دانشگاه علمی- کاربردی به سمت آموزش های مهارتی به میزان 40 درصد افزایش یافته است که بر اساس این روند میتوان تا پایان برنامه ششم توسعه شاهد افزایش 50 درصدی این آمار در دانشگاه مهارت محور و کارآفرین علمی- کاربردی شد.
 صدقیانی پالایش و انتخاب اساتید مجرب را از ارکان اصلی و مهم در ارتقا کیفیت آموزش دانسته و ابراز کرد: بر اساس فراخوان سال 95 86 نفر موفق به اخذ کد تدریس در دانشگاه جامع علمی- کاربردی آذربایجان غربی شده اند، همچنین حدود 1200 مدرس نیزدر سامانه این دانشگاه ثبت شده است.
وی در ادامه با اشاره به مصوبه شورای عالی کشور یادآورشد : این مصوبه به هیچ عنوان خللی در فعالیت دانشگاه جامع علمی-کاربردی ایجاد نخواهد کرد و بهره مندی از ظرفیت های استان و نیز ارائه آموزش‌های مهارتی توسط سایر مراکز غیردولتی ادامه خواهد داشت.
رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی آذربایجان غربی در ادامه این همایش به کسب رتبه های برتر این دانشگاه در سطح کشوری و نیز اقدامات صورت گرفته در طول سال گذشته پرداخته و تصریح کرد: انتخاب مرکز مشاوره دانشگاه جامع علمی-کاربردی آذربایجان غربی به عنوان مرکز نمونه مشاوره دانشگاه های کشور، کسب مقام قهرمانی دانشجویان این دانشگاه در مسابقات کشوری والیبال به میزبانی چابهار بخشی از افتخارات دانشگاه جامعه علمی- کاربردی آذربایجان غربی و کلنگ زنی ساختمان جدید ستاد استانی این دانشگاه ، برگزاری اولین مسابقات ورزش های همگانی استان، برگزاری کارگاه اشتغال هوشمند نیز از مهم ترین اقدامات این دانشگاه در طول سال گذشته بوده است.
درتداوم این همایش علی حضرتی، رئیس مرکز بازرگانی ارومیه به عنوان مرکز موفق در تحول حوزه کارورزی و کارآفرینی آموزش با بیان اینکه حلقه ارتباط صنعت و دانشگاه توسعه پایدار کشور را به دنبال خواهد داشت اظهار کرد: امروزه ایجاد ارتباط میان صنعت، دانشگاه و دولت یک اولویت ضروری در کشور است چرا که توسعه ملی بدون توجه، تقویت و ارتقای ارتباط این سه دایره امکان‌پذیر نخواهد بود.
این همایش با امضائ تفاهم نامه بین دانشگاه جامع علمی- کاربردی آذربایجان غربی و اتحادیه درود گران و شرکت پاک اندیشان به پایان رسید.
لازم به ذکر است دومین روز از این همایش با محوریت  بازاریابی ، ویژه دانشجویان بعد از ظهر فردا در خانه جوان ارومیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

برگزاری همایش اشتغال و کارورزی در دانشگاه جامع علمی -کاربردی آذربایجان غربی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.