وزارت امور خارجه سودان با احضار سفیر مصر در خرطوم از وی خواست در مورد سریالی توضیح دهد که از یک شبکه مصری پخش می‌شود و در آن چند تروریست مصری در سودان فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه سودان با احضار سفیر مصر در خرطوم از وی خواست در مورد سریالی توضیح دهد که از یک شبکه مصری پخش می‌شود و در آن چند تروریست مصری در سودان فعالیت می‌کنند.

وزارت امور خارجه سودان روز شنبه اعلام کرد به دنبال آغاز سریال تلویزیونی «ابو عمر المصری» از یک شبکه مصری، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، سفیر این کشور در خرطوم برای ارائه پاسخ احضار شد.

در این سریال، چند مصری‌تبار ساکن سودان در فعالیت‌های تروریستی نقش دارند. در بیانیه وزارت امور خارجه سودان آمده است این سریال، ضمن تخریب روابط دو ملت، توهین به مصری‌تبارانی به شمار می‌آید که در سودان زندگی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، شکایتی در این خصوص نیز به وزارت امور خارجه مصر ارسال شد.

از زمانیکه عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان، مصر را به حمایت از برخی مخالفان مناطق بحرانی سودان، به ویژه دارفور متهم کرد، روابط خرطوم با قاهره رو به وخامت گذاشته است.

ساخت سدی بر روی رود نیل در اتیوپی نیز یکی از موضوعات مورد بحث میان این کشور با مصر و سودان است. مصر نگران کاهش شدید آب رود نیل در بخش مصری آن است که پس از کامل شدن ساخت سد در اتیوپی، نگرانی از کم آبی را افزایش می‌دهد. رود نیل نزدیک به ۹۰ درصد از آب مورد نیاز مصر را تامین می‌کند.

با وجود این، روز چهارشنبه گذشته، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر از پیشرفت در مذاکره با دو همسایه خود بر سر اختلافات آبی سخن گفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: مصر ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار