مدیر اداره امپزشکی ملایرگفت:  18 هزار راس گاو علیه بیماری تب برفکی از اول خردادماه واكسيناسيون می شوند.

واکسینه کردن 18هزار راس گاو علیه بیماری تب برفکیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی قلی‌زاده، مدیر اداره امپزشکی ملایر بیان کرد:در راستای مقابله با بیماری‌های دامی در شهرستان  همه ساله واکسیناسیون دام‌ها از ابتدای سال شروع تا طول سال ادامه دارد.

وی  با اشاره به اینکه انجام واکسیناسیون علیه بیماری آبله در ملایر از 15 فروردین ماه توسط اداره دامپزشکی شهرستان آغاز شده است،خاطر نشان کرد: تاکنون 270 هزار راس گوسفند و بز علیه این بیماری در ملایر واکسینه شده‌اند.

مدیر دامپزشکی شهرستان ملایرادامه داد: 8 هزار و 500 راس گاو و گوساله نیز علیه بیماری تب مالت  واکسینه شده‌ و واکسیناسیون دا‌م‌ها علیه این بیماری در طول سال ادامه دارد.

قلی‌زاده با بیان اینکه 18 هزار راس گاو علیه بیماری تب برفکی از اول خردادواکسینه می شوند،افزود: واکسیناسیون دام‌ها علیه این بیماری در سه فاز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار قلاده سگ در برابر بیماری هاری در ملایر واکسینه شده اند، گفت: این تعداد واکسیانسون نیز در طول سال انجام می‌شود.

مدیر دامپزشکی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه دامداران می‌توانند در صورت بروز مشکل و یا مشاهده علائم بیماری در دام‌ها به اداره دامپزشکی شهرستان و یا درمانگاه‌های دامپزشکی شهرستان مراجعه کنند تا کارشناسان به موقع خدمات دهی مناسب را به دامداران ارائه دهند.

انتهای پیام/ب

واکسینه شدن 270 هزار راس گوسفند در ملایر

 

برچسب ها: علوم پزشکی ، تب مالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.