استعمال دخانیات، فعالیت در محیط‌های آلوده، مصرف الکل و سرو کار داشتن با موادی مثل پشم شیشه و آزبست از مواردی هستند که خطر ابتلا به سرطان ریه را  افزایش می‌دهند.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

درمان بیماری ایدز 

احتمالا تاکنون نام بیماری‌های سیستم ایمنی ضعیف را شنیده اید، افرادی که مبتلا به سیستم ایمنی ضعیف هستند بیشتر در معرض عفونت‌های باکتریایی و ویروسی قرار می‌گیرند.

درمان عفونت‌ها و بیماری هم در افراد مبتلا به این نقص سیستم ایمنی هم نسبت به دیگران طولانی‌تر و سخت‌تر خواهد بود.

بهتر است بدانید که نقص در سیستم ایمنی بدن به دو دسته مادرزادی (اولیه) و اکتسابی (ثانیه) تقسیم می‌شوند.

بیماری کمبود آنتی بادی بدن از جمله نقص‌های ایمنی اولیه و بیماری ایدز یکی از نقص‌های ایمنی ثانویه است.

درمان بیماری‌های نقص‌های ایمنی با توجه به نوع آن و شرایط بیمار مختلف است، گاهی افزایش مصرف ویتامین‌ها نقص را جبران می‌کند، گاهی از پیوند سلول‌های بنیادی برای درمان استفاده می‌شود و گاهی هم مانند بیماری ایدز درمان قطعی ندارد.

عوامل خطرناک در ابتلا به سرطان ریه 

سرطان ریه یکی از شایع‌ترین سرطان هاست که در آن سرعت انتقال بیماری به سراسر بدن بسیار بالاست.

متخصصان رادیوتراپی معتقدند سرطان ریه ممکن است با سرفه‌های غیرمعمولی یا تنگی نفس آغاز شود. این متخصصان، کاهش وزن، بی اشتهایی و بروز خلط‌های خونی را از نشانه‌های دیگر سرطان ریه می‌دانند.

استعمال دخانیات، فعالیت در محیط‌های آلوده، مصرف الکل و سر و کار داشتن با موادی مثل پشم شیشه و آزبست از مواردی هستند که خطر ابتلا به سرطان ریه را به طور جدی افزایش می‌دهند.

سرفه هایی که برای سلامتی خطرناکند/ رژیم غذایی مفید برای کنترل زخم معده/  اثر کافئین در بی‌خوابی

دلایل سقط جنین مکرر

برخی از زنان با مشکل سقط جنین‌های مکرر مواجه هستند، اگر چه پزشکان معتقدند بعضی از رفتار‌های غلط در زندگی مانند سیگار کشیدن و مصرف موادمخدر خطر سقط جنین را به شدت افزایش می‌دهد٬ بیشترین دلایل سقط جنین‌های مکرر، دلایل غیر ارادی است.

یکی از این دلایل غیر ارادی اختلال‌های تیروئیدی است، اعتقاد پزشکان بر این است که کم کاری و پرکاری تیروئید هر دو در ناباروری موثر هستند.

بیماری دیابت  می‌تواند خطر سقط جنین و ناباروری را افزایش دهد، توصیه می‌شود زنان پیش از اقدام برای بارداری، حتما از پزشک مربوطه مشورت کنند.

تاثیر عسل در درمان  زخم معده 

زخم معده یکی از مشکلات آزار دهنده سیستم گوارشی است، بهتر است بدانید که بیشترین دلیل ابتلای افراد به زخم معده یک عفونت باکتریایی به نام هلیکوباکترپیلوری است.

محققان معتقدند بیش از نیمی از مردم جهان به این عفونت مبتلا می‌شوند در حالی که بسیاری از آنان هیچ گاه از وجود زخم معده آگاه نمی‌شوند.

پزشکان معتقدند برای رهایی از زخم معده انجام برخی دستورالعمل‌های پزشکی ضروری است. یکی از این دستورالعمل ها، رعایت یک رژیم غذایی ضد زخم معده است. در رژیم غذایی کنترل کننده زخم معده مصرف بیشتر غذا‌های غنی از پروبیوتیک توصیه می‌شود. عسل جایگاه مهمی در این رژیم غذایی دارد همچنین کلم بروکلی هم سفارش شده است.

در این رژیم غذایی مصرف برخی از ادویه جات مثل انواع فلفل‌های تند و دانه خردل ممنوع است. مواد کافئین دار نظیر چای، قهوه و شکلات هم اصلا برای زخم معده مناسب نیست.

سرفه هایی که برای سلامتی خطرناکند/ رژیم غذایی مفید برای کنترل زخم معده/  اثر کافئین در بی‌خوابی

نوشیدنی های ضد خواب 

اگر شما هم با مشکل بی خوابی در شب مواجه هستید و مدت‌ها در رختخواب طول می‌کشد تا به خواب بروید بهتر است بدانید که مصرف سه نوشیدنی خواب را مختل می‌کنند.

محققان آمریکایی معتقدند نوشیدنی‌های الکلی، نوشیدنی‌های گازدار و نوشیدنی‌های حاوی کافئین، سه نوشیدنی مزاحم برای خواب هستند.

به اعتقاد این محققان اثر نیم لیتر نوشیدنی حاوی کافئین تا ۶ ساعت در بدن باقی خواهد ماند؛ به همین دلیل این محققان توصیه می‌کنند کسانی که با بی خوابی و بد خوابی مبتلا هستند ۶ ساعت قبل از خواب این نوشیدنی‌ها را مصرف نکنند. 

سرفه هایی که برای سلامتی خطرناکند/ رژیم غذایی مفید برای کنترل زخم معده/  اثر کافئین در بی‌خوابی

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.