مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای کشور نسبت به نشر بدافزارهای جدید در پوشش فیلترشکن تلگرام هشدار داد.

نشر بدافزارهای جدید در پوشش فیلترشکن تلگرامبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از فیلتر شدن تلگرام بدافزارهای مختلفی تحت عنوان تلگرام بدون فیلتر، فیلترشکن و غیره منتشر شدند. مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای کشور (ماهر) نسبت به نشر بدافزارهای جدید در پوشش فیلترشکن تلگرام هشدار داد.

️ این بدافزارها به نام «فیلترشکن تلگرام» پس از نصب مخفی شده و دستورات مخرب مختلفی (نصب بدافزار- عضویت در چند سامانه پیامکی) را از طریق برنامه‌های «پوش نوتیفیکیشن» (Push Notification) دریافت می‌کند.

 پوش نوتیفیکیشن برای ارتباط نرم افزار(اپلیکیشن) نصب شده با کاربر ایجاد شده است به این صورت که توسعه دهندگان نرم افزارهای موبایلی، سرویس ارسال نوتیفیکیشن را در اپلیکیشن طراحی شده خود ایجاد کرده تا بتوانند در آینده با کاربران خود تعامل داشته باشند.

 برنامه فیلترشکن تلگرام از جمله برنامه های آماده ای است که با توجه به کد آن، در مقاطع مختلف زمانی با عنوان های مختلفی و برای سواستفاده های مختلف منتشر می شود، این برنامه توسط 12ضدویروس به عنوان بدافزار تشخیص داده شده است.

 برنامه فیلترشکن تلگرام قادر است هر برنامه یا بدافزار دیگری را روی دستگاه کاربران نصب کند و علاوه بر این، امکان نمایش تصویر، ویدئو و غیره نیز در این برنامه وجود دارد.

 این برنامه مجوز ارسال، دریافت و تغییر پیامک را دریافت می کند و پس از تایید اقدام به کسر مبلغ از شارژ مشترک می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
پس چرا انتی ویروس ها
خبر ندادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
باید هم فیلترشکن ها مسدود گردند و هم تلگرام که خودش از تحاظ محتوایی یک فیلترشکن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
باید هم فیلترشکن ها مسدود گردند و هم تلگرام که خودش از تحاظ محتوایی یک فیلترشکن است