مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: در سال گذشته حدود ۱۰۸ میلیارد تومان کمک‌های مردمی در اختیار کمیته امداد استان قرار گرفت بودکه نسب به سال قبل30 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرتضی موصلی مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان بیان داشت: در سال گذشته مجموع کمک‌های مردمی که در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان قرار گرفت حدود ۱۰۸ میلیارد تومان بود .

وی افزود: رشد ۳۰ درصدی کمک‌های مردم با این وضعیت اقتصادی نشان از تلاش در حوزه فرهنگ‌سازی و سخاوت مردم خوزستان دارد.

موصلی  با اشاره به نحوه کمک ها به این نهاد عنوان کرد: حدود ۲۱ میلیارد تومان از کمک‌های مردمی سال گذشته در حوزه زکات بود که رشدی ۴۵ درصدی در جمع‌آوری زکات داشتیم. همچنین ۱۶ میلیارد تومان از سرفصل صدقات، حدود ۲۸ میلیارد تومان از طرح اکرام ایتام و حدود ۴۳ میلیارد تومان در مناسبت‌ها، جشن‌ها و برنامه‌های ماه مبارک رمضان در سال گذشته جمع‌آوری شد.

وی ضمن تاکید بر ایجاد اشتغال بیان داشت: در سال گذشته ۷۵۰۰ فرصت شغلی برای جامعه هدف کمیته امداد ایجاد شد. همچنین ۹۶ میلیارد تومان از تسهیلات بانکی استان در این راستا به کمیته امداد اختصاص یافت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: در سال گذشته ۱۱ هزار نفر در دوره‌های آموزشی با همکاری فنی و حرفه‌ای شرکت کردند. همچنین برای ۶۸۰ نفر با همکاری شرکت‌ها و صنایع کاریابی داشتیم.

موصلی افزود: در سال جاری به دنبال این هستیم که ۸ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف ایجاد شود و پیش‌بینی می‌کنیم ۱۲۰ میلیارد تومان از منابع بانکی به این امر اختصاص یابد. همچنین کاریابی برای ۸۰۰ نفر در شرکت‌ها و صنایع هدف‌گذاری شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار