مراسم تجلیل از میراث داران فرهنگی استان اردبیل با حضور مسئولان استانی و اهالی فرهنگ و هنر و همزمان با معرفی دو اثر نفیس تاریخی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در این مراسم به ضرورت مشارکت همگانی در صیانت از مواریث فرهنگی تاکید کرد.

وی افزود: یکی از آسیب های فرهنگی متوجه نسل جوان، عدم شناخت کافی از هویت و فرهنگ و تاریخ خود است و ضروری است به منظور تربیت وارسته یک نسل، زمینه معرفی تاریخ و فرهنگ فراهم شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تاکید به اینکه بخش مهمی از تاریخ استان اردبیل مربوط به دوره شکل گیری حکومت صفوی است، اضافه کرد: شناخت صحیح از این دوره و معرفی شخصیت هایی همچون شیخ صفی الدین اردبیلی و شاه اسماعیل صفوی اهمیت ویژه دارد.

فلاحی چاپ کتابی در خصوص عقاید و شخصیت شیخ صفی الدین اردبیلی را اقدام نیکویی به منظور معرفی وی دانست و به ضرورت تداوم اقداماتی از این قبیل تاکید کرد.

به گفته وی به منظور معرفی مواریث فرهنگی استان، انجمن های میراث فرهنگی فعال شده تا فرصتی برای مشارکت تشکل های مدنی و سازمان های مردم نهاد در این حوزه فراهم شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل متذکر شد: به ویژه در صیانت از مواریث فرهنگی به مطالبات مردمی توجه ویژه شده است تا جایی که با پیگیری ها اعتبار ملی به مجموعه باستانی شهریری اختصاص یافته است.

فلاحی همچنین به پیگیری تبدیل بقعه شیخ جبرئیل به پایگاه ملی اشاره کرد و بیان داشت: عملیات مرمت و احیای این بنا مجددا آغاز شده است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به کسب رتبه های برتر توسط موزه های استان اشاره و تصریح کرد: امسال سه رتبه برتر کشوری به موزه های استان اختصاص یافته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به آغاز به کار عملیات احداث موزه مشگین شهر  نیز اشاره و تاکید کرد: از سویی عملیات مرمت و بهسازی بنای موزه خلخال قویا دنبال می شود.

فلاحی به تخصیص اعتبار نصب تابلوی معرفی آثار تاریخی و گردشگری استان نیز اشاره کرد و بیان داشت: مرمت مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی نیز با جدیت در دست اجرا است.

وی به ضرورت توسعه صنعت گردشگری در استان نیز اشاره و تصریح کرد: نگاه اداره کل از توسعه غرب به شرق گردشگری استان تغییر یافته و توسعه شمال به جنوب دنبال می شود.

انتهای پیام/ح

ضرورت توسعه صنعت گردشگری در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.