نماینده، ولی فقیه در استان قزوین گفت: قزوین برای برپایی باشکوه‌تر و با عظمت‌تر نماز جمعه نیازمند احداث مصلی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان افزود: امیدواریم همه دست به دست هم دهیم تا با توجه به کمبود فضا، بتوانیم مصلای نماز جمعه که مکانی فاخر برای برگزاری نماز جمعه باشد راه اندازی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: مسجدالنبی مکانی قابل احترام برای همه ماست، اما مکان نماز جمعه باید شرایط را برای حضور مردم به سهولت فراهم کند.

وی تاکید کرد: این جمعیت انبوهی که برای نماز جمعه حضور پیدا می‌کنند و در ماه رمضان حضورشان بیشتر می‌شود از آن‌ها درخواست می‌کنیم که در ایام دیگر نیز نمازجمعه را تنها نگذارند.

امام جمعه قزوین با اشاره به در پیش بودن شب‌های قدر گفت: در طول سال فقط یک شب قدر داریم، اما هر شبی که انسان با خدا و قرآن زندگی کند و با ذکر و معنویت همراه باشد، شب احیاست.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: قرآن کریم در سوره قدر به ما می‌گوید که این یک شب به حدی بزرگ و باعظمت است که نباید اجازه دهیم از دست ما برود و از برکات آن بی نصیب بمانیم.

وی با اشاره به مناسبت‌های نیمه خرداد گفت: امام خمینی (ره) فرمودند: «نیمه خردادماه را برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم» و خودشان نیز در همین ایام به ملکوت اعلی پیوستند و برای همیشه جامعه ما را در عزاداری خودش و شهدای مظلوم نیمه خرداد متوجه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان تاکیدکرد: امام راحل در پانزدهم خردادماه سال ۴۲ یارانی داشت که به شهادت رسیدند و ایشان با توکل به خدا پا در میدان مبارزه گذاشت و راه آن‌ها را ادامه داد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

وی افزود: امام خمینی (ره) فرمودند: ملت بزرگ ایران سالروز ۱۵ خرداد را که یوم الله است زنده نگه می‌دارند؛ یعنی مردم نباید اهمیت این روز را فراموش کنند چرا که سرآغاز نهضت بزرگ اسلامی و تحولات بزرگ جهانی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: امام راحل نشان دادند که نیمه خرداد از جنس عاشورا و حماسه مظلومانه اباعبدالله الحسین (ع) است و ۱۵ خرداد و ۲۲ بهمن را بزرگ و از ایام الله نامیدند.

خطیب جمعه قزوین با تسلیت در پیش بودن سالروز ارتحال امام خمینی (ره) گفت: وقتی ارتحال امام خمینی (ره) پیش آمد مجلس خبرگان رهبری در اقدامی بجا و شایسته رهبر فرزانه انقلاب را جانشین ایشان انتخاب کردند و هر روز بیشتر از گذشته مردم در می‌یابند که چقدر این انتخاب خدایی بود که راه و انقلاب امام به بهترین شکل پس از ایشان ادامه پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: رهبری فرمودند: این انقلاب بی نام خمینی (ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست و ایشان با این اعتقاد والا و ارزشمند ناخدای کشتی انقلاب شدند تا مرحله دوم انقلاب امام را پیش ببرند.

وی افزود: زمانی انقلاب اسلامی در چهار دیواری مدرسه فیضیه بود، اما امروز کشور به کشور، لشکریان دین را در صفوف مقاومت و استقامت هدایت و هر روز بیشتر از گذشته اتحاد صفوف مسلمانان را مشاهده می‌کنیم و این‌ها برکات رهبری‌های خردمندانه، شجاعانه، معنوی و برخاسته از الهامات الهی رهبر فرزانه انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ایام شهادت امیرمومنان (ع) گفت: امیرمومنان (ع) به حدی به اجرای عدالت در جامعه پایبند بود که اجازه نداد به کسی حقوق نامشروع پرداخت شود، اجازه نداد شاهد تبعیض، ظلم و فاصله گرفتن طبقات مرفه و مردم ضعیف و فقیر شود، اجرای عدالت امام علی (ع)، عامل شهادت ایشان شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه از مردم خواست خود را برای آفریدن حماسه معنوی دیگری در روز قدس آماده کنند.

خطیب جمعه قزوین از همه دست اندرکان خواست: به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که این راهپیمایی طولانی نشود تا مردم روزه دار اذیت نشوند و حضور مردم در این راهپیمایی به صورت جدی‌تر باشد.

انتهای پیام/

خطبه های نماز جمعه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.