رئیس اداره بهزیستی شهرضا گفت:3 هزار و 879 نفر معلول و 409 خانوار نیازمند تحت پوشش اداره بهزیستی شهرضا هستند همچنین حدود 300 معلول نیز به دلیل کمبود اعتبارات در صف قرار دارند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید علی موسوی با اشاره به افراد تحت پوشش اداره بهزیستی شهرضا، اظهار کرد: 3 هزار و 879 نفر معلول و 409 خانوار نیازمند تحت پوشش اداره بهزیستی شهرضا هستند همچنین حدود 300 معلول نیز به دلیل کمبود اعتبارات در صف قرار دارند.

وی با اشاره به دانشجویان و دانش آموزان تحت حمایت این نهاد، افزود: 37 دانشجو و 221 دانش آموز تحت پوشش اداره بهزیستی شهرضا هستند که کمک هزینه تحصیلی و ایاب و ذهاب و شهریه به دانشجویان و دانش آموزان پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرضا با اشاره به تأمین مسکن برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی، گفت: دو پروژه ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول در شهر منظریه و روستای امامزاده علی‌اکبر با همکاری اداره بهزیستی و بنیاد مسکن و شهرداری منظریه در دست اقدام است.

وی با اشاره به مناسب‌سازی 27 خودرو و منزل برای مددجویان معلول، بیان داشت: پرداخت کمک هزینه ساخت و ودیعه مسکن و انشعابات آب - برق - گاز و عوارض شهرداری به خانواده‌های نیازمند از اقدامات اداره بهزیستی در زمینه حل مشکلات مسکن بوده است.

موسوی با اشاره به حوزه اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرضا، اذعان داشت: سهمیه اشتغال بهزیستی در سال96 تعداد 235 نفر بوده که همه این تعداد انجام و وارد سامانه اشتغال شده است، به 187 نفر از مددجویان وام اشتغال پرداخت شده و 19 نفر از کارشناسان بیکار به وسیله مراکز غیردولتی توانبخشی و مهدهای کودک به کار گرفته شده‌اند و تعداد 29 نفر نیز مشمول بیمه‌های خویش‌فرما و یارانه‌ای شده‌اند.

وی با اشاره به پرداخت کمک هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه به 68 نفر از مددجویان، اضافه کرد: جذب کمک‌های مردمی از طریق صندوق‌های نصب شده در مناطق شهری و قلک‌های توزیع شده به خانواده‌ها و از طریق خیرانی که با مراکز بهزیستی در ارتباط هستند انجام می‌شود، خدمات بهزیستی مانند خدمت به معلولان و سالمندان و کودکان بی‌سرپرست و خانواده‌های نیازمند برای افراد خیرخواه و خیر شناخته شده است و آن‌ها در حد بضاعت به این اقشار محروم کمک می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرضا با بیان این‌که معلولان حوزه امور توانبخشی علاوه به خدمات مستمری خدمات دیگری هم دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: خدماتی از قبیل فیزیوتراپی، تحویل وسایلی همچون تخت - ویلچر- عصا و واکر بصورت امانی، پرداخت حق پرستاری، تشکیل جلسات کمیته و کمیسیون توانبخشی، واگذاری وسایل توانبخشی و وسایل پانسمان، معافیت سربازی فرزندان مددجویان، پرداخت وام اشتغال، گفتار درمانی، کار درمانی، ارتز و پروتز از جمله خدمات بهزیستی به معلولان است.

وی با اشاره به اهمیت مناسب‌سازی اماکن برای معلولان، گفت: در حال حاضر کمتر از 10 درصد از اماکن عمومی شهرستان شهرضا با استانداردهای مناسب‌سازی مطابقت دارند ولی با حرکت‌های خوبی که از نهادهای بالادست شروع شده روند تغییرات مبلمان شهری و مناسب‌سازی اماکن سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

موسوی ادامه داد: ابلاغ قانون جدید حمایت از معلولان از جمله عملکرد مثبت مجلس و دولت در زمینه مناسب‌سازی اماکن بوده که امیدواریم با همت مسؤولان ادارات شهرستان و همکاری آنها حداکثر مناسب‌سازی به منظور رفاه حال معلولان انجام شود.

وی با اشاره به آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد و دادن یاری برگ جهت درمان، اظهار کرد: معتادانی که یکسال از پاکی آن‌ها گذشته با داشتن مدرک فنی حرفه‌ای یا پروانه کسب به آن‌ها وام اشتغال داده می‌شود.

 

انتهای پیام/م 

 

کمتر از 10 درصد از اماکن عمومی شهرستان شهرضا با استانداردهای مناسب‌سازی مطابقت دارند

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.