مقامات رژیم صهیونیستی خواستار گفتگوی مصر با حماس به منظور کاستن از شدت برگزاری راهپیمایی روز قدس در غزه شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی معاریو فاش کرد مقامات رژیم صهیونیستی خواستار مداخله مصر برای کاستن از شدت راهپیمایی روز قدس در غزه شده‌اند از طریق گفتگو با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) شده‌اند.

پایگاه اینترنتی الرساله‌نت نوشت فلسطینی‌ها با راهپیمایی‌های بازگشت از ۳۰ مارس تاکنون عرصه مبارزاتی تازه‌ای را آغاز کرده‌اند. نخست انتظار می‌رفت این راهپیمایی‌ها فقط تا روز ۱۴ مه یعنی سالروز آغاز نکبت تداوم یابد. این راهپیمائی‌ها در ۱۴ ماه مه بیشترین شرکت کننده را داشت و تمرکز رسانه‌ای درخصوص انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس نیز به موازات آن صورت گرفت و به همین سبب اشغالگران دست به کشتار فلسطینی‌ها زدند. با توجه به دستاورد‌های راهپیمایی‌های بازگشت این موضوع به راهبرد فلسطینی‌ها به ویژه در نوار غزه تبدیل شده است تا مسئله فلسطین را همچنان در صدر توجهات بین‌المللی قرار دهند.

در ادامه این مطلب آمده است: انتظار می‌رود روز جمعه شاهد تظاهرات میلیونی روز قدس باشیم. هدف از این تظاهرات تاکید بر ادامه راهپیمائی‌های بازگشت و عقب‌نشینی نکردن  از آن علیرغم جنایات اشغالگران علیه تظاهرکنندگان است.

الرساله‌نت نوشت در ادامه اشغالگران در مقابل، به تهدیدات خود علیه حماس ادامه می‌دهند، زیرا معتقدند حماس مرز‌ها را تحت کنترل دارد و این جنبش را مسئول وقوع هرگونه رویدادی معرفی می‌کنند. اشغالگران تلاش می‌کنند بگویند حماس عامل برگزاری راهپیمایی‌های بازگشت است.

روزنامه صهیونیستی معاریو در همین چارچوب به نقل از منابع امنیتی رژیم صهیونیستی نوشته است: انتظار می‌رود روز جمعه اتفاق بزرگی رخ دهد. حماس باید ابعاد احتمالی خارج شدن اوضاع از کنترل را در نظر بگیرد.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: مسئولان اسرائیل از تظاهرات گسترده مردم فلسطین در روز قدس بسیار واهمه دارند و از مصر خواسته‌اند از طریق حماس، از شدت این تظاهرات کاسته شود.

ارتش رژیم اشغالگر این هفته را آزمایش مهمی برای آینده به شمار می‌آورد. هیچ گونه ارزیابی از اینکه آیا حماس قصد دارد پس از جمعه آینده به این راهپیمایی‌ها ادامه دهد یا خیر وجود ندارد. ارتش رژیم اشغالگر خود را برای درگیری‌های احتمالی در صورت نزدیک شدن تظاهرکنندگان به موانع مرزی، پرتاب سنگ، تلاش برای بمب‌گذاری در نزدیک آن و پرواز هواپیما‌های کاغذی آتشین آماده کرده است.

در ادامه این مطلب آمده است: برکسی پوشیده نیست که راهپیمائی‌های بازگشت موجب شده است اشغالگران در جبهه جنوبی در معرض فرسایش سختی قرار گیرند. آن‌ها ناچارند نیرو‌ها و ادوات نظامی بسیاری را در مرز با نوار غزه و شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک غزه مستقر کنند.  تمرکز تظاهرکنندگان بر پرتاب بادبادک‌های آتش زا خواهد بود. این مسئله اشغالگران را در هفته‌های اخیر کلافه کرده است. این اقدام برای اشغالگران توهین آمیز است و تلاش بسیاری کرده اند آن را متوقف کنند و البته موفق نبوده‌اند.
اشغالگران به علت وقوع آتش‌سوزی‌های متعدد و خسارات ناشی از آن نمی‌توانند بادبادک‌های آتش زا را نادیده بگیرند و سعی در مقابله با آن دارند.

آویگدور لیبرمن دوشنبه گذشته در گزارشی اعلام کرد ۶۰۰ بادبادک آتش زا از نوار غزه پرتاب شده است که ۴۰۰ عدد از آن‌ها هدف قرار گرفته اند و مابقی آن‌ها منجر به ایجاد آتش سوزی در مناطق وسیعی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار