مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ۶۷۰ میلیارد ریال برای اجرای ۱۷ برنامه فرهنگی به منظور معرفی ظرفیت‌های تبریز در سال ۲۰۱۸ هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در جلسه ستاد سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی تبریز ٢٠١٨ گفت: برگزاری رویداد‌های ملی در آذربایجان شرقی از اهداف تعیین شده برای برگزاری این برنامه هاست تا ظرفیت‌های تبریز به سایر استان‌های کشور معرفی شود.

وی اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم برای استفاده از ظرفیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاونت مطبوعاتی و حوزه مطبوعات خارجی در موضوع معرفی تبریز انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این که سال گذشته ١٩ برنامه در تبریز انجام شد، یادآوری کرد: ٣١ برنامه در حوزه‌های مختلف قرآن و عترت، حوزه رسانه‌ای، سینمایی، تجسمی و تکریم هنرمندان در طول سال ٢٠١٨ برگزار می‌شود.

محمدپور با بیان این که هفته فیلم اروپایی با حضور ٨ کشور اتریش، مجارستان، بلغارستان، یونان، هلند، دانمارک، لهستان و آلمان در تبریز برگزار شد، ادامه داد: آثار سینمایی این جشنواره در قالب فیلم‌های بلند، کوتاه و مستند با حضور کارگردانان و نمایندگان این کشور‌ها اکران شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم مستند در تبریز با شرکت ٧٠ مستندساز گفت: همزمان با این جشنواره خانه مستند تبریز برای اولین بار در این شهر تشکیل و در این زمینه با سازمان سینمایی کشور ۵ تفاهم نامه برای معرفی ظرفیت‌های تبریز منعقد شد.

محمدپور استقبال از جشنواره فیلم فجر در تبریز را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: سال گذشته ١٠ سالن سینمایی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و امسال نیز با توجه به هماهنگی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود ٢٠ سالن سینمایی به فضای سینمایی استان اضافه شود.

وی اظهار داشت: جشنواره موسیقی عاشیقلار و جشنواره موسیقی فجر امسال در تبریز برگزار می‌شود. 

 

انتهای پیام/ش

برگزاری جشنواره موسیقی عاشیقلار درتبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.