شبکه تلویزیونی العالم در گزارشی به بررسی موضوع ائتلاف سائرون و الفتح برای تشکیل هرچه سریع‌تر دولت در عراق پرداخت.

ائتلاف سائرون الفتح برای فعالیت زیر پرچم واحد عراق و پرهیز از هرگونه سهم‌خواهی طایفه‌ایبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، مقتدا صدر، رهبر جریان صدر در عراق از تشکیل فراکسیون پارلمانی بین ائتلاف سائرون و ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی عراق خبر داد.

منابع خبری اعلام کردند هدف از این کار، تشکیل ائتلاف بزرگ در پارلمان است.

در همین حال، هادی العامری خواستار فعالیت زیر سقف عراق و پرهیز از هرگونه سهم خواهی طایفه‌ای شد.

خبرنگار این شبکه در عراق در گزارشی با اشاره به این که گروه های سیاسی عراق از نجف اشرف گام جدید و بلندی برداشتند و مقتدا صدر، رهبر جریان صدر خبر آن را با اعلام تشکیل ائتلاف بین سائرون و الفتح منتشر کرد، افزود: صدر تأکید کرد این ائتلاف ائتلاف بین سائرون، الحکمه و الوطنیه را نیز حفظ می کند و راه را برای پیوستن گروه های دیگر باز می گذارد.

صدر گفت: سائرون و الفتح به منظور تسریع در تشکیل دولت با یکدیگر ائتلاف کردند.

بیشتر بخوانید: استقبال حزب بارزانی و طالبانی در کردستان از ائتلاف سائرون و فتح

در ادامه گزارش آمده است: العامری نیز به نوبه خود خواستار پرهیز از سهیمه خواهی طایفه ای شد و ماجرای آتش سوزی در مرکز کمیسیون انتخابات پارلمانی را محکوم کرد.

خبرنگار العالم افزود: احمد الاسدی، سخنگوی رسمی الفتح اعلام کرد ائتلاف الفتح و سائرون از پیوستن همه گروه ها مشروط به آن که برنامه های آنها با هم تناسب داشته باشد، استقبال می کند. ائتلاف گروه های سائرون به رهبری صدر، الحکمه به رهبری عمار الحکیم، الفتح به رهبری هادی العامری و الوطنیه به رهبری ایاد علاوی می تواند حدود 142 کرسی از 439 کرسی پارلمان عراق را به خود اختصاص دهد و به تشکیل فراکسیون بزرگ که برای تشکیل دولت به 166 کرسی نیاز دارد کمک کند.

خبرنگار در ادامه تاکید کرد: در این میان، حیدر العبادی که رهبری ائتلاف النصر را بر عهده دارد، در حال بازنگری در محاسبات خود است زیرا ائتلاف سائرون پیوستن وی را به این ائتلاف به اعلام مستقل بودن وی منوط کرده است تا احتمال انتخاب مجدد وی به نخست وزیری افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

ائتلاف سائرون و الفتح برای تشکیل هرچه سریع‌تر دولت در عراق

برچسب ها: عراق ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار