سرای تاریخی امام جمعه در اردبیل بازسازی می‌شود

عملیات مرمت و بازسازی سرای امام جمعه اردبیل که هم‌اکنون خواسته عمومی کسبه بازار است تا دو هفته آینده به صورت جدی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در خصوص آغاز عملیات مرمت و بازسازی سرای تاریخی امام جمعه اظهار داشت: ساماندهی و مرمت این مجموعه آرزوی دیرینه کسبه بازار و سرای امام جمعه بوده که ظرف دو هفته آینده عملیات اجرایی شروع می‌شود که در کنار این سرا بناهایی همچون حمام تاریخی حور و بازار تاریخی اردبیل نیز مرمت می‌شوند که روند مرمت و بازسازی این پروژه‌ها از اهم مواردی است که به دنبال آن هستیم.

وی درباره مرمت و بازسازی حمام تاریخی حور در اردبیل نیز یادآور شد: عملیات مرمت و بازسازی این پروژه از اواسط خرداد آغاز شده و برای تکمیل آن نیازمند 300 میلیون تومان اعتبار هستیم که امیدواریم تا پایان سال عملایت این بنا تکمیل و به اتمام برسد.

 مدیرکل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اهمیت بازسازی و مرمت سرای امام جمعه اردبیل گفت: ساماندهی و مرمت این مجموعه آرزوی دیرینه کسبه بازار و سرای امام جمعه بوده که ظرف دو هفته آینده عملیات اجرایی شروع و بخشی از این پروژه در صورت همکاری مناسب کسبه تا پایان شهریور امسال به اتمام می‌رسد.

به گفته فلاحی احیای اماکن تاریخی و مرمت و بازسازی آن با جدیت و اهتمام ویژه در دستور کار مسئولان استانی قرار گرفته و تمام تلاش بر این بوده تا مشکلات و موانع موجود در حوزه مرمت و بازسازی بناهای تاریخی به حداقل میزان خود برسد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.