بطحایی باتاکید بر توسعه خلاقیت‌ها در نظام آموزشی، این مهم را رسالت نظام تعلیم و تربیت دانست.

پرورش خلاقیت ها رسالت نظام آموزشی استبه گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم استقبال از مقام‌آوران مسابقات جهانی ربوکاپ کانادا ۲۰۱۸ با اشاره به اینکه نظام آموزشی باید به پرورش خلاقیت ها و استعدادهای دانش آموزان کمک کند، اظهار کرد: این موضوع رسالت نظام آموزشی است و شاید تا یک قرن پیش  کسی چنین نقشی برای نظام آموزشی متصور نبود، اما مقتضیات زمان، نظام‌های آموزشی را به این سمت کشانده است.

وی با انتقاد از اینکه نظام آموزشی ما هنوز به این موضوع توجه نداشته است، افزود:  همچنان با  روش‌های آموزشی، سنتی و مبتنی بر حافظه محوری  کار دنبال می شود در حالی که فعالیت ها باید از جنس پرورش خلاقیت باشد.

بطحایی با اشاره به روند مدال آوری دانش آموزان در المپیادهای جهانی گفت: بعد از پیروزی انقلاب  دانش‌آموزان موفق به کسب  ۶۸۰ مدال در المپیاد‌های علمی شدند که نشان از تلاش جوانان است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به  روند توسعه پژوهش سرا‌ها بیان کرد: تعداد پژوهش سرا‌های دانش‌آموزی به بیش از ۵۰۰ عدد رسیده است  که بستر مناسبی برای  پرورش خلاقیت است.

انتهای پیام/

کسب 680 مدال در المپیادهای جهانی علمی به وسیله دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.