دونالد توسک در نامه‌ای خطاب به سران کشورهای اروپایی گفت اتحادیه اروپا باید به دلیل سیاست‌های ترامپ، خود را برای بدترین سناریوها آماده کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد توسک، رئیس شورای اروپا، گفت سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روابط اروپا و آمریکا را «به شدت تحت تاثیر قرار داده است.»

توسک در نامه‌ای به سران کشورهای اروپایی نوشت: «باور من این است که ضمن امیدوار بودن برای رخ دادن بهترین اتفاقات، باید اتحادیه ما خود را برای بدترین سناریوها آماده کند.»

رئیس جمهور آمریکا جمعه هفته گذشته در بیانیه‌ای هشدار داد در صورتی که اتحادیه اروپا تعرفه‌های مالیاتی و موانع تجاری علیه آمریکا را از میان بر ندارد، دولت او تعرفه‌ای 20 درصدی بر تمام خودروهای اروپایی وارداتی به آمریکا وضع خواهد کرد.

اختلافات تجاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا از هنگامی که واشنگتن تعرفه‌های 25 درصدی بر واردات فولاد و تعرفه‌های 10 درصدی بر واردات آلومینیوم وضع کرد، تشدید شد.

روابط اروپا و آمریکا در پی نشست گروه 7 کشور و هنگامی که رئیس جمهور آمریکا شرکا و متحدان واشنگتن را به سو استفاده از آمریکا در بخش تجارت متهم کرد، بیش از پیش دچار تنش شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار