صد‌ها مکزیکی برای انتخاب «لوپز اوبرادور» که مخالف دونالد ترامپ است مسیر‌های طولانی را برای رسیدن به مرز و شرکت در انتخابات پیمودند.

تنفر مکزیکی‌ها از دونالد ترامپ باعث پیروزی اوبرادور در انتخابات شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، صد‌ها مکزیکی که در کالیفرنیا زندگی می‌کنند روز یکشنبه ساعت‌ها برای رسیدن به جنوب مرز آمریکا و مکزیک رانندگی کردند تا به «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» نامزد جناح چپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور رأی دهند. انگیزه این افراد این بود که اوبرادور وعده داده است در مقابل «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بایستد و خشونت و ناآرامی‌های داخلی را پایان دهد.

عصر یکشنبه مشخص شد اوبرادور با اختلاف قابل توجهی رقبای خود را کنار زده است و آن‌ها شکست خود را تصدیق کردند. مکزیکی‌هایی که زیر آفتاب سوزان صف بسته بودند تا در انتخابات شرکت کنند در مصاحبه با رویترز گفتند به اوبرادور رای می‌دهند تا وی از ۱۲ میلیون مکزیکی که در آمریکا زندگی می‌کنند، حمایت کند.

لوییس ایوانس ۵۸ ساله که از لس آنجلس برای شرکت در انتخابات تا یک مایلی مرز رانندگی کرده بود، گفت: «این مرد تنها کسی است که می‌تواند به شکنجه گری و نژادپرستی ترامپ علیه مکزیکی‌ها پایان دهد. اگر آندرس مانوئل نتواند برای ما کاری بکند فقط خداوند می‌تواند به دادمان برسد».

لوپز اوبرادور گفته است اجازه نمی‌دهد مکزیک به «پینیاتایی» برای آمریکا تبدیل شود و با ساخت دیوار مرزی مخالف است. او همچنین لحنی وطن پرستانه دارد و به نظر می‌رسد برنامه‌هایی دارد که اقتصاد این کشور را ارتقاء خواهد داد. ترامپ مکزیک را به فرستادن جنایتکاران و متجاوزان به آمریکا متهم کرده است و شهروندان مکزیک از او متنفر هستند.

*پینیاتا نام نوعی جعبه یا محفظه‌ است که در جشن‌های اسپانیایی زبان‌های آمریکای لاتین، مکزیک و ایالات متحده استفاده می‌شود. پینیاتا را از سقف آویزان کرده و کودکان با چوب به آن می‌زنند تا اینکه جعبه شکافته شده و شکلات و نقل و نبات از آن می‌ریزد و موجب شادی و پایکوبی کودکان می‌گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار