سی‌ان‌ان گزارش داد دولت ترامپ در راستای افزایش فشار خود بر ایران، در حال ارزیابی تروریستی خواندن بازوی نظامی قدرتمند آن در منطقه است.

سی‌ان‌ان: دولت ترامپ در حال بررسی تروریستی خواندن سپاه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سی‌ان‌ان به نقل از منابع خود گزارش داد دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در راستای تلاش برای افزایش فشار خود بر ایران، در حال بررسی تروریستی خواندن بازوی نظامی قدرتمند آن در منطقه است.

تصمیم درباره قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی در حوزه اختیارات وزارت خارجه آمریکاست و برخی منابع در گفتگو با سی‌ان‌ان مدعی شده‌اند که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، بر خلاف رکس تیلرسون، وزیر خارجه قبلی، با این موضوع موافق است.

با این حال، عده‌ای دیگر از مقامات آمریکایی هشدار داده‌اند که تروریستی خواندن یک نیروی نظامی رسمی بویژه نیرویی با "نفوذ و قدرتِ سپاه" بی‌سابقه است و می‌تواند مقامات سیاسی و نظامی آمریکا را در منطقه در معرض خطر قرار دهد.

دن کوتس، رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا (نهاد ناظر بر تمام سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی این کشور) نیز علیه چنین تصمیمی و تبعات آن هشدار داده است.

برخی منابع نیز به سی‌ان‌ان گفته‌اند تروریستی خواندن سپاه هرچند وحشتناک است اما بیشتر جنبه نمادین خواهد داشت چراکه این نهاد هم‌اکنون نیز به موجب یک دستور اجرایی که جرج دابلیو بوش، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، پس از حملات ۱۱ سپتامبر آن را امضا کرد، یک نهاد تروریستی شناخته می‌شود و ترامپ نیز در ماه اکتبر به موجب همین دستور بود که تحریم‌هایی را علیه سپاه وضع کرد اما در هر حال، اعلام رسمی این موضوع دست آمریکا را برای اعمال تحریم‌های گسترده‌تر باز می‌کند.



گفتنی است دولت آمریکا در حالی قصد تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دارد که چند سال پیش نام گروهک تروریستی منافقین را که خود بر جنایت‌های آن اذعان دارد، از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج کرد.

سی‌ان‌ان در ادامه گزارش خود به نقل از علیرضا میریوسفی، سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل، نوشته است: «ایالات متحده سابقه‌ای طولانی در سیاسی کردن اصطلاح تروریسم و بهره‌برداری از آن برای مقاصد سیاسی خود دارد. مرتبط کردن نام سپاه با تروریسم، مضحک است چراکه این نهاد نقشی اساسی در مقابله با تروریسم در منطقه داشته است.»

یک مقام اطلاعاتی سابق آمریکا به سی‌ان‌ان گفته است بحث تروریستی خواندن سپاه طی سالهای گذشته در پی یک حادثه یا دستیابی به پاره‌ای اطلاعات، بارها مطرح شده است اما به خاطر تبعات آن راه به جایی نبرده است. به گفته این مقام آمریکایی، در صورت اتخاذ چنین تصمیمی، ایران می‌تواند حضور نظامی آمریکا در منطقه بویژه در عراق و سوریه را به خطر بیندازد و نیروهای آمریکایی را "تروریست" اعلام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اااا
۰۷:۳۲ ۱۳ تير ۱۳۹۷
مسئولین ایران نباید در مقابل این کفار حربی سکوت کنند باید ارتش آمریکا و ناتو را سازمان ترریست اعلام و در همه جا بهشون حمله کنه
Iran (Islamic Republic of)
اااا
۰۷:۳۲ ۱۳ تير ۱۳۹۷
مسئولین ایران نباید در مقابل این کفار حربی سکوت کنند باید ارتش آمریکا و ناتو را سازمان ترریست اعلام و در همه جا بهشون حمله کنه
آخرین اخبار