علامتی به تشریح برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی برای اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان و طول سال تحصیلی پرداخت.

برگزاری دوره های مهارت آموزی برای دانش آموزان متوسطه دوم در ایام تابستانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حامد علامتی دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در نشست خبری با موضوع اوقات فراغت که صبح امروز در محل این اتحادیه برگزار شد اظهار کرد: دستگاه های مختلفی در غنی سازی و برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان نقش دارند و با توجه به اینکه نوجوانان سرمایه های اصلی جامعه محسوب می شوند باید برنامه ریزی صحیحی برای این منظور داشته باشیم.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان یا نگاه تربیتی نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی خواهد داشت و متولی اصلی غنی سازی اوقات فراغت نوجوان خانواده است؛ دستگاه‌های فرهنگی و تربیتی از آموزش و پرورش گرفته تا نهادهای ذیربط دیگر در کنار خانواده ها هستند.

اوقات فراغت هرگز مختص تابستان نیست

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: اوقات فراغت هرگز مختص تابستان نیست و در طول سال تحصیلی هم باید برای این منظور برنامه ریزی کرد اما در تابستان به دلیل فراغت از تحصیل بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

علامتی با اشاره به اینکه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در طول سال تحصیلی و ایام تابستان برنامه ریزی اوقات فراغت را مورد توجه قرار داده است، تصریح کرد: در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شروع تابستان را بهار تشکیلاتی می‌نامیم و یکی از برنامه های مهم ما برگزاری اردوهای طلایه داران فردا در ۳۱ استان در حال اجراست و افرادی که در طول سال تحصیلی برای فعالیت در سطح هیئت مرکزی انتخاب شده باشند، از این اردو بهره می گیرند.

وی بیان کرد: اکنون بیش از ۲۷۰ شهرستان برای اردوی تشکیلاتی به مدت یک هفته و به طور تک جنسیتی برگزار می‌شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اشاره به اینکه در طول سال تحصیلی هم این اردو برای اعضا انجام می شود گفت: علاوه بر این اردو اردوی جهادی را در دستور کار داریم که دانش آموزان در مناطق محروم مشغول به فعالیت خواهند شد و محوریت اصلی این مناطق امسال کرمانشاه و سرپل ذهاب است البته در استان های مختلفی ماند کرمان و خراسان رضوی هم برنامه ریزی کردیم.

علامتی از همکاری با سازمان فنی حرفه ای برای دانش آموزان متوسطه دوم خبر داد و اظهار کرد: در راستای مهارت آموزی و اقتصاد مقاومتی آموزش های لازم برای دانش آموزان یا همکاری این سازمان و برای شعار هر دانش آموز هم مهارت در سه سطح برگزار خواهد شد که برای دانش آموزان پسر دانش آموز آچار به دست و برای دختران مهارت های کدبانو نامیده می شود.

وی افزود: دوره های در نظر گرفته شده کاملا تخصصی بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ ساعت فعالیت است و بعد از آن گواهینامه سازمان را اخذ می کنند و امکان استفاده از تسهیلات اشتغال زایی را خواهند داشت.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اشاره به فعالیت‌های ورزشی برای دانش آموزان بیان کرد: دو رشته کوهنوردی و صحرانوردی را در برنامه ریزی اوقات فراغت مورد توجه داریم و سال گذشته موفق به صعود به قله سبلان شدیم.

علامتی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از برنانه‌های در نظر گرفته شده ملی و ۷۰ درصد آن استانی است، تصریح کرد: اغلب برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دانش آموزان اتحادیه و سایر دانش آموزان به طور رایگان در نظر گرفته شده است.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی با بیان اینکه سامانه‌ای برای آموزش‌های مجازی در نظر گرفتیم، گفت: این سامانه نیاز به کلاس‌های حضوری را پشتیبان‌ها از بین می‌رود.

علامتی با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش پوشش جمعیت اتحادیه به ۷۰ درصد بیان کرد: برنانه‌های متعدد علمی، فرهنگی و آشنایی با دستاورد‌های چهل ساله انقلاب در دستور کار است همچنین مطلبق سال های گذشته دوره کندوی کتاب و سفرهای زیارتی و سیاحتی مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.