استاندار مرکزی گفت: معتادان قربانیان تجارت هزار و ۶۰۰ میلیارد دلاری مواد مخدر هستند.

معتادان قربانیان تجارت هزار و ۶۰۰ میلیارد دلاری مواد مخدربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سید علی آقازاده استاندارمرکزی در همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر در فرهنگسرای شهر اراک گفت: معتادان قربانیان تجارت هزار و ۶۰۰ میلیارد دلاری مواد مخدر هستند که بایدبه عنوان بیمار به آن‌ها توجه شود و مورد درمان و اصلاح قرار گیرند.

آقازاده با اشاره به تولید سالانه ۹ هزار تن موادمخدر در افغانستان افزود: از ابتدای انقلاب حدود ۴ هزار نفر از هم میهنانمان در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده اند.

وی اضافه کرد: نیرو‌های انتظامی و اطلاعاتی در صف اول مبارزه با موادمخدر هستند و ما اگر با اقدام فرهنگی بتوانیم آثار زیان بار مواد مخدر را به خانواده‌ها گوشزد کنیم می‌توانیم در راه مبارزه با این بلای خانمان سوز موفق‌تر باشیم.

آگاه سازی نوجوانان و جوانان گامی مهم در مقابله با اعتیاد

استاندار مرکزی هدف از برگزاری این همایش را روشنگری هر چه بیشتر خانواده‌ها در ارتباط با رفتار فرزندانشان در جامعه دانست و گفت: آگاه سازی نوجوانان و جوانان با خطرات مواد مخدر گامی مهم در جهت مقابله با معضل اعتیاد است.

وی وظیفه سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد را برای مبارزه با بلای خانمان سوز خطیر دانست و گفت: همه قشرهای جامعه باید در جنگ مقابله با مواد مخدر سهیم باشند.

در این مراسم از خانواده معظم شهید علی اکبر معصومی نژاد، شهید وحید رضا رسولی و شهید گلمحمدی، شهدای مبارزه با مواد مخدر، و تعدادی از جانبازان این عرصه قدردانی شد.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: استانداری ، موادمخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.