مدیرکل راه آهن فارس گفت: صادرات بار به سمت آسیای میانه و تاجیکستان پیگیری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن فارس با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اساسی در دستور کار راه آهن استان فارس توسعه حمل بار توسط خطوط ریلی است، بیان کرد: در این راستا توسعه حمل بار در دستور کار قرار گرفته به گونه‌ای که مسافران برای رفتن به تهران خودرو‌های خود را با قطار به آنجا می‌فرستادند.

وی با بیان اینکه خدمات حمل بار ازجمله انوع سنگ آهن در دستور کار است، افزود: بر این اساس ایستگاه راه آهن شیراز به منظور جذب بار برای صادرات در مدت اخیر فعال بوده و گام‌های موثری را در این زمینه برداشته است.

ولدی با تاکید بر اینکه صادرات بار به سمت آسیای میانه و تاجیکستان پیگیری شده، تصریح کرد: علاوه بر این حمل پشم شیشه، سرامیک، خرما، رب گوجه و سیمان نیز طی چند مدت اخیر از راه آهن فارس به دیگر نقاط کشور ارسال شده است.

مدیرکل راه آهن فارس ادامه داد: در این راستا صادرات پخش فراورده‌های نفتی با ایجاد ایستگاه انبار شرکت نفت نیز در دستور کار قرار گرفته و در زمینه جا به جایی خاک نسوز و انتقال آن به یزد نیز در دست اقدام است و با تخصیص اعتبار این موضوع از سال آینده پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر صادرات گندم اضافه کرد: پارسال حدود ۷۵ هزار تن گندم بوسیله خطوط ریلی استان جابه جا شد و بر این اساس از تردد سه هزار و ۵۰۰ کامیون ۲۰ تنی در جاده جلوگیری به عمل آمد.

ولدی با تاکید بر اینکه امسال به دنبال جابه جایی ۲۰۰ هزار تن گندم در استان هستیم، اظهار کرد: برای این امر با شرکت فعال و در این حوزه تعامل خوبی برقرار شده است.

مدیرکل راه آهن فارس گفت: در این راستا به دنبال آن هستیم که برای صادرات بار به اروپا از طریق مرز رازی و امیر آباد نیز اقدامات خوبی انجام شود.
انتهای پیام/ت

پیگیری صادرات بار به سمت آسیای میانه و تاجیکستان در راه آهن فارس

برچسب ها: راه آهن ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار