استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بیکاری و بحران آب دو چالش اصلی در این استان است.

بیکاری و بحران آب دو چالش اصلی چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی امروز پنج‌شنبه ۲۱ تیر ۹۷ در نشست شورای اشتغال و دیدار با فعالان اقتصادی بروجن با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: بیکاری و بحران آب، دو چالش اصلی این استان به شمار می‌رود که فرآیند توسعه را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری با دارا بودن بیشترین آمار بیکاری در کشور، نیازمند توجه مضاعف مسئولان و تخصیص امکانات و اعتبارات بیشتر می‌باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بی شک در استانی که بیکاری بسیار بالاست، رفاه معنایی ندارد و باید برای رفع آن سریعتر اقدام شود.

عباسی اضافه کرد: در حال حاضر چهارمحال و بختیاری رتبه سوم کشور در پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر را دارد، اما در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری ناموفق بوده است.

وی، توجه بیش از حد به مقوله تولید را عامل غفلت از بحث اشتغال بیان و اضافه کرد: طی سه دهه اخیر، بدون توجه به میزان اشتغالزایی به تولید و راه اندازی کارخانه‌های بزرگ پرداخته شده و این موضوع سبب شده تا اشتغال به ویژه در مناطق روستایی و عشایری با مشکل مواجه شود.

عباسی افزود: به جای اختصاص اعتبارات کلان به طرح‌هایی که بازدهی لازم را در حوزه اشتغال ندارند باید با اختصاص ۵۰۰ میلیون ریال برای هر یک از افراد بیکار، شغل ایجاد کرد.

انتهای پیام/خ

چهارمحال و بختیاری نیازمند توجه مضاعف مسئولان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار