وزارت زراعت و آبیاری افغانستان از ساخت یک مجتمع صادراتی در کابل خبر می‌دهد و می‌گوید که تا هفت ماه دیگر این مجتمع در بادام باغ کابل به بهره‌برداری خواهد رسید.

ساخت اولین مجتمع صادراتی در کابلبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت زراعت و آبیاری افغانستان از ساخت یک مجتمع صادراتی در کابل خبر می‌دهد و می‌گوید که تا هفت ماه دیگر این مجتمع در بادام باغ کابل به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزارت زراعت و آبیاری گفته است که این نخستین و بزرگترین مجتمع می‌باشد که برای سنجش و کیفیت بسته‌بندی میوه‌ها ساخته می‌شود.

مقامات در این وزارتخانه می‌گویند که از این مجتمع برای بالا بردن کیفیت میوه‌ها با معیارهای معتبر جهانی برای صادرات استفاده خواهد شد.

با این‌حال، مسئولان اتحادیه اروپا نیز در کابل گفته‌اند که حکومت افغانستان باید از امتیازات موجود تعرفه‌‌ای کشورهای اروپایی برای توسعه صادراتش به این کشورها استفاده کند.

این مسئولان معافیت تعرفه‌های گمرکی در بسیاری از کشورهای اروپایی را یک امتیاز به صادرات افغانستان خوانده‌اند.

به نوشته شفقنا، افغانستان با داشتن ده‌ها نوع کالای صادراتی برای انتقال به کشورهای خارجی نیاز به چنین مجتمع هایی دارد و اکنون بخش زیادی از این کالاها را به علت بسته بندی‌های غیرمعیاری و نبود جواز معتبر کیفیت، نمی تواند به گونه مستقیم به این بازارها صادر کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.