معاون اتاق بازرگانی ایران در سفربه اراک گفت: روش تک نرخی کردن ارز غلط است.

 روش تک نرخی کردن ارز غلط استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛مرتضی الله داد معاون اتاق بازرگانی ایران در نشست هم اندیشی تشکل‌های اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی در اراک گفت: روش تک نرخی کردن ارز اقدامی غلط است، اما اقدام دولت در اعلام نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی ارز درست بود.

الله داد افزود: تلاطم بازار ارز از دی و بهمن شروع شد و در ایام ابتدایی امسال شاهد التهاب بازار بودیم که دولت وارد عمل شدو قیمت ارز را ۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد، اما با اینهمه شرط که برایش گذاشت، به دو نرخی شدن ارز انجامید.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی ۳ خرداد در نامه‌ای به رئیس جمهور اعلام کرد که نگرانی‌هایی در بخش خصوصی به وجود آمده و اگراقدام فوری صورت نگیرد قطعا شرایط بدتر می‌شود و بر همین اساس اقدام و بازار ثانویه ایجاد شد.

معاون اتاق بازرگانی ایران در این نامه مواردی ازجمله اخلال در تامین مواد اولیه، افزایش قیمت، ناکار آمدی مدیریت بازار ارز و لطمه به صادرات و از دست دادن شرکای خارجی طرح موضوع شد.

تخصیص ارز در شرایطی ارزی کنونی به موبایل لزومی ندارد

وی با بیان اینکه تخصیص ارز در چنین شرایطی به موبایل لزومی ندارد تصریح کرد: در کمیته ارزی اتاق بازرگانی به نتیجه رسیدیم که بازار ثانویه را به فوریت ایجاد شود، اما نباید این بازار رها شده بلکه باید مدیریت و کنترل شود

الله داد عرضه نکردن را نقص بزرگ سامانه نیما دانست و ادامه داد: در این سامانه فقط تقاضا ثبت می‌شود وصادر کننده که قرار است ارز را در سامانه نیما عرضه کند با مشکلات مواجه می‌شود.

انتهای پیام/ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار