پیش بینی برداشت ۱۰۰ تن هلو از باغات شهرستان درمیان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت:پیش بینی شده از ۲۰ هکتار سطح زیر کشت هلو در شهرستان درمیان ۱۰۰ تن هلو برداشت شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ضیائیان احمدی  مدیر جهاد کشاورزی درمیان گفت:سطح زیر کشت هلو در شهرستان درمیان ۲۰ هکتار است و این مقدار تنها باغات یک دست زیر کشت است زیرا نهال های تک درخت حاشیه باغات و منازل جزء سطح زیر کشت محسوب نمی شود.

 

وی با بیان اینکه پیش بینی شده امسال ۱۰۰ تن هلو از این باغات برداشت شود،افزود:علاوه بر این در کنار این محصول حدود ۲۰ هکتار سطح زیرکشت زردآلو، آلو و گیلاس است که به طور کلی جمع برداشت از این چهار محصول حدود ۲۰۰ تن برآورد شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی درمیان با بیان اینکه محصول تولیدی عموما در خود شهرستان و استان مصرف می شود،بیان کرد: نحوه صحیح احداث باغ، هرس اصولی درختان، تغذیه بهینه با کودهای آلی، دامی، رعایت اصول باغداری و مبارزه با آفات و بیماری ها موجب بهبود کمی و کیفی محصولات شده است.

 

ضیائیان احمدی تصریح کرد:مهم ترین موضوع تحت پیگیری این نهاد اجرای سامانه های نوین آبیاری از باغات است زیرا به دلیل  اینکه درگیر خشکسالی های چندین ساله هستیم و به شدت در بحث آب مشکل داریم لذا با توجه به اعتبارات دولتی موجود در این حوزه بسته های حمایتی خوبی داریم که قطعا راندمان بهره وری از آب را افزایش خواهد داد.

منبع:مهر

انتهای پیام/غ

20 هکتار از اراضی درمیان زیر کشت هلو 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار