استاندار کرمانشاه از اختصاص ۱۹۴ میلیارد تومان یارانه به سود تسهیلات اشتغال برای سرمایه‌گذاران در کرمانشاه خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه  هوشنگ بازوند یکشنبه در جلسه هم‌اندیشی با اصناف که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: اصناف نیروی محرکه اقتصاد استان هستند و هنر ما این است که این نیروی محرکه را به حرکت درآوریم تا بیکاری کاهش، وضعیت زندگی مردم بهبود یافته و سرانه درآمد مردم افزایش یابد.

وی با تقدیر از کمک اصناف به زلزله‌زدگان در روزهای ابتدای وقوع زلزله افزود: بازاریان همانگونه در جنگ تحمیلی پشتیبانی و تدارکات را بر عهده داشتند امروز هم با توجه به جنگ روانی ایجاد شده و قرار گرفتن در این تلاطم اقتصادی که البته ان دوران هم می‌گذرد قویا پای کار هستند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تا ساخت آخرین واحد در کنار زلزله‌زده‌ها خواهم ماند، گفت: در زلزله سلفی‌بگیر نبودم،خیلی‌ها آمدند و قول دادند که ۲ یا ۴ هزار خانه در این مناطق بسازند، بعضی‌ها هم گفتند شهرک می‌سازند اینها همه سلفی‌بگیر بودند و در آخر هم من و این مردم زلزله‌زده ماندیم.

بازوند تصریح کرد: در این شرایط نوسان دلار و شوک قوی اقتصادی که کمتر از زلزله نیست معتقدم این همفکری‌ها راهگشای حل مشکلات خواهد بود.

وی افزود: در این هفت تا هشت ماهه‌ علی‌رغم تمام فشارها و شوک سخت زلزله مانع از رشد نرخ بیکاری شدیم و آن را متوقف کردیم و معتقدیم که با وجود ظرفیت‌های و قابلیت‌های متعدد در استان می‌توانیم بر چالش‌هایی همچون فقر و بیکاری غلبه کنیم.

استاندار کرمانشاه ایجاد بازارهای منطقه‌ای را از جمله راهکارهای رفع مشکلات استان برشمرد و همچنین از اختصاص یارانه چهار تا هفت درصدی به سود تسهیلات اشتغال خبر داد و گفت: در مورد تسهیلات اشتغال استان یارانه ۱۹۴ میلیارد تومانی برای سرمایه‌گذاری در استان در نظر گرفته‌ایم.

بازوند بر لزوم معرفی واحدهای تولیدی نمونه در صداوسیمای استان برای تشویق دیگر تولیدکنندگان و معرفی این واحدها تاکید کرد و گفت: در مورد پیشنهاد تهیه آهن‌آلات مناطق زلزله‌زده از داخل استان اگر اصناف بتوانند با قیمتی که آهن‌آلات در حال حاضر در اختیار زلزله‌زده‌ها قرار می‌گیرد تامین کنند مشکلی نداریم.

وی با تاکید بر ترجیح تولیدکنندگان داخل استان برای خرید دستگاه‌ها تصریح کرد: در بحث مالیات نیز هوای بخش خصوصی را بیشتر از بخش دولتی داشته باشید چون با توجه به شرایط سخت استان به تقویت بخش خصوصی نیاز داریم.

استاندار کرمانشاه همچنین اهمیت توجه به مقوله نوآوری را مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به افزایش رقابت در بازارلازم است بازاریان در کسب و کارشان تغییر و تحولات لازم را انجام دهند.

 

انتهای پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.