فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: ۸۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس در این شهرستان منجر به مصالحه شده است.

بهروز سرتيپ نيا فرمانده انتظامي شهرستان اسلام آبادغرب در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت : نقش مشاوران و مددکاران اجتماعي کلانتري‌ها در پيشگيري از وقوع جرم بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه مراکز مشاوره پليس نقش بسزائي در کاهش مراجعات قضائي به کلانتري ها و دادسراها دارند، یادآور شد: در 4 ماه سپری شده از سال جاری بیش از 300 پرونده به دوایر مشاوره و مددکاري اجتماعي کلانتري هاي شهرستان اسلام آبادغرب ارجاء شده که بیش از 240 فقره به سازش منجر گردیده است.

سرهنگ سرتیپ نیا خاطرنشان کرد: آمارهاي موجود نشان مي دهد علت مراجعه اکثر مراجعان، مشکلات خانوادگي بوده است و از اين بين سهم قابل توجهي به تعارضات بين زوجين اختصاص دارد که با اقدامات مشاوره از آسيب هاي بعدي از جمله طلاق جلوگيري بعمل آمده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب تصریح کرد: طلاق موضوع بسيار نگران کننده اي است که آسيب هاي آن متوجه بسیاری از افراد می شود.

وی ادامه داد: مشاوران كلانتري‌ها، فرماندهان پاسگاه‌ها و روساي پليس‌هاي تخصصي به طور مستمر آموزش هاي لازم را در حوزه پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي در سطح مدارس، مساجد و جامعه ارائه مي کنند.

سرهنگ سرتیپ نیا گفت: بیش از 30 نفر از شهروندان براي دريافت خدمات مشاوره حضوري به مراکز مشاوره و مدد کاری مستقر در کلانتریها مراجعه کرده اند.

رئیس پلیس شهرستان اسلام آیادغرب در پایان گفت: مراکز مشاوره آماده ارائه خدمات روانشناختي، خانواده، ازدواج، تربيتي، شغلي، انتظامي، روانسنجي، مددکاري و... براي عموم مردم است.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

نقش مشاوران و مددکاران اجتماعی کلانتريی ها در پيشگيری از وقوع جرم

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.