بیش از ۷ هزار نفر از خدمات مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهره مند شده اند

مدیر بهزیستی شهرستان بیرجند گفت:بیش از ۷ هزار نفر از خدمات مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهره مند شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛شرفی مدیر بهزیستی شهرستان بیرجند در کارگروه بانوان شهرستان گفت:تعداد ۱۷ مرکز مشاوره روانشناختی در سطح شهرستان بیرجند فعال هستند .

وی افزود:از این تعداد ۲ مرکز تخصصی ازدواج و خانواده ، ۱۲ مرکز در بحث مشاوره عمومی و یک مرکز تخصصی تحصیلی تربیتی به مراجعان خدمات ارائه می دهند .

شرفی با بیان اینکه در سطح شهرستان ۱ مرکز دولتی فعالیت می کند،اظهار کرد:بیش از ۱۱ هزار نفر از خدمات مراکز مشاوره دولتی و غیردولتی استفاده نموده اند که مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال جهت صدور یاری برگ مراکز مشاوره هزینه شده است .

مدیر بهزیستی شهرستان بیرجند به ارائه خدمات در زمینه پیشگیری از طلاق در سال گذشته اشاره کرد و گفت:بیش از ۵ هزار جلسه مشاوره تشکیل شده است و مبلغی بالغ بر ۱۴۰‌ میلیون ریال بابت این طرح هزینه شده است .

وی با بیان اینکه ۵ مرکز در سال ۹۷ به بهره برداری می رسد،تصریح کرد:خدمات این مراکز در زمینه های تحصیلی، تربیتی ، خانواده، کودک و نوجوان خواهد بود .

شرفی به طرح آموزش پیش از ازدواج و آموزش خانواده اشاره کرد و گفت:بیش از ۹۰۰ نفر در زمینه پیش از ازدواج و بیش از هزار نفر در زمینه آموزش خانواده خدمات دریافت کرده اند .

مدیر بهزیستی شهرستان بیرجند در خصوص طرح آموزش پیش از ازدواج ویژه زوجین بیان کرد:این برنامه در راستای برنامه ملی کنترل و کاهش طلاق برای ۵۳۶ نفر در قالب کارگاه آموزشی اجرا شده است .

وی به فعالیت ۵ مرکز مشاوره ژنتیک در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت:در سال گذشته بیش از۵ هزار زوج از خدمات مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج و غربالگری حین و پیش از بارداری بهره مند شده اند .

انتهای پیام/غ

فعال بودن ۱۷ مرکز مشاوره روانشناختی در سطح بیرجند 

برچسب ها: بهزیستی ، مشاوره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.