فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ۷.۵ تن انواع مواد مخدر با انهدام پنج باند مسلحانه در نیمه نخست مردادماه در این استان کشف شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: همچنین در این مدت ۲۲ قاچاقچی و ۱۰۷ نفر خرده فروش دستگیر شدند.

وی توقیف ۳۴ دستگاه خودرو و کشف ۹ قبضه سلاح جنگی را از جمله کشفیات ماموران انتظامی سیستان و بلوچستان از قاچاقچیان در این مدت ذکر کرد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف ۲ هزار و ۷۸۲ لیتر انواع عرقیجات غیر بهداشتی همراه با دستگیری ۲ نفر، انهدام شبکه توزیع اقلام دارویی با کشف ۶۸ هزار قلم دارو، برخورد با ۲ ضایعه فروشی با کشف هزار و ۲۵۵ قطعه انواع تجهیزات سرقتی از شرکت‌های آب، برق و گاز و کشف ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات انتظامی استان در نیمه نخست مرداد عنوان کرد.

وی افزود: همچنین شناسایی ۱۲ انبار احتکار با کشف حدود هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع لوازم خانگی و ۲ هزار و ۵۰۰ تن برنج از دیگر کشفیات نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان در این مدت بوده است.

سردار قنبری بیان کرد: با اقدامات انجام شده شاهد کاهش ۲ درصدی سرقت‌ها در سیستان و بلوچستان هستیم.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات رانندگی و قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان از ارائه ۲ طرح در این بخش‌ها توسط نیروی انتظامی برای کاهش مشکلات به مسئولان استانی خبر داد و گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۳۵۲ نفر در حوادث جاده‌ای این استان جان خود را از دست دادند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: سه میلیون و ۹۴۵ هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در چهار ماهه نخست امسال در این استان کشف شد.

وی کشف ۲۸ میلیارد ریال کالای قاچاق، توقیف ۸۲ دستگاه تانکر حامل سوخت قاچاق و ۴۰ محل دپو سوخت قاچاق را از دیگر اقدامات نیرو‌های انتظامی در چهار ماه نخست امسال ذکر کرد.

 سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع افزون بر ۱۱۰۰ کیلومتر مرز زمینی با افغانستان و پاکستان (دو کشور عمده تولید کننده مواد مخدر) دارد.

سیستان و بلوچستان پیشروترین استان در جهان از لحاظ مبارزه با مواد خانمان سوز مخدر است.

انتهای پیام/پ

کشف مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۹:۲۰ ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
ببخشید عرقیجات بهداشتی وغیر بهداشتی هم داریم مگه حرام حرامه کثیفه بهداشتیش چیه