معاون استاندار و فرماندار مراغه ،گفت: آزادگان به عنوان سفیران ایران اسلامی در دل دشمن، در دوران اسارت سختی های بسیاری تحمل کردند.

آزادگان سفیران جمهوری اسلامی در دل دشمن بودندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حمید شکری معاون استاندار و فرماندار  مراغه با حضور در منزل تنی چند از آزادگان شهرستان با دلجویی و تجلیل از آنها افزود: آزادگان با استقامت و پایداری مثال زدنی عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به جهانیان ثابت کردند.


وی حل مشکلات آزادگان شهرستان را ضروری دانست و گفت: در راستای رفع مشکلات این قشر، کارگروه و شورای هماهنگی با حضور خود آزادگان و ارگان ها و دستگاه های دولتی تشکیل شده است.


شکری اساسی ترین مشکل آزدگان در شهرستان را مشکلات درمانی عنوان کرد و گفت: پیش از این بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت مستقیم عهده دار درمان و خدماتی بیمه ای آزادگان بود اما در حال حاضر بر عهده یکی از بیمه هاست و به دلیل نبود نمایندگی این بیمه در مراغه، مشکلات متعددی برای آزادگان ایجاد شده است.


وی اشتغال خانواده های آزادگان را مشکل دیگر این قشر عنوان کرد و گفت: با توجه به محدودیت ها و راهکارهای قانونی، 25 درصد از تمامی گروه های استخدامی، سهیمه جامعه آزادگان است.


وی افزود: در خصوص اعطای وام مسکن به آزادگان مشکلی در شهرستان وجود ندارد و تمامی آزادگان به ترتیب نوبت دهی می توانند وام مسکن خود را دریافت کنند.


شکری خاطرنشان کرد: زحماتی که آزادگان در سال ‌های اسارت و دوری از ملت و وطن کشیدند بر هیچ فردی پوشیده نیست و جامعه باید قدردان زحمات این عزیزان باشد.


وی اضافه کرد: این عزیزان به خاطر کشور تمامی سختی ها را تحمل و با بازگشت به وطن دل مردم ایران را شاد کردند.


 روز 26 مرداد سال 1369، میهن اسلامی شاهد حضور آزادگان سرافرازی بود که پس از سال ها اسارت در زندان ها و اسارتگاه های مخوف رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند، در این میان ستاد رسیدگی به امور آزادگان در 22 مرداد 69 تشکیل و به تبادل اسرا پرداخت، این ستاد با مساعدت و همراهی دیگر دستگاه ها، تبادل حدود چهل هزار آزاده را با همین تعداد اسیر عراقی انجام داد.

انتهای پیام/

 

آزادگان سفیران جمهوری اسلامی در دل دشمن بودند

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.