مدیرعامل شرکت عمران آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس آمادگی مشارکت در مسیر ریلی چابهار به سرخس را دارد و در دو سال گذشته بار‌ها درخواست خود را برای مشارکت در این پروژه راهبرداری به وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌ایم.

آستان قدس آمادگی مشارکت در پروژه مسیر ریلی چابهار به سرخس را داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمدرضا رئیسی، مدیرعامل شرکت عمران و مسکن آستان قدس رضوی با اشاره به مشارکت آستان قدس در پروژه اتصال ریلی چابهار به سرخس گفت: راه آهن چابهار به سرخس بزرگترین و مهمترین زیرساختی است که توسعه، آبادانی و امنیت در شرق کشور را به دنبال دارد.

وی افزود: با نقش ترانزیتی که از تکمیل این کریدور ریلی بدست می‌آید، محصولات تولیدی آسیای میانه به آب‌های آزاد و بالعکس جابه‌جا خواهند شد.

مدیرعامل شرکت عمران آستان قدس رضوی با تأکید بر اهمیت محور ریلی چابهار به سرخس ادامه داد: راه آهن چابهار به سرخس بسیار با اهمیت‌تر از راه آهن گرگان مشهد است.

رئیسی گفت: آستان قدس رضوی نزدیک به دو سال است که با نامه‌نگاری‌ها و جلسات متعدد، آمادگی خود را به وزارت راه و شهرسازی جهت مشارکت و تسریع در ساخت راه آهن چابهار به سرخس اعلام کرده است که درحال حاضر پروژه چابهار به زاهدان درحال اجرا می‌باشد، ولی زاهدان به سرخس متوقف مانده و باید فعالیت‌های عمرانی آن آغاز شود.

وی با تأکید بر فرهنگ سازی جذب سرمایه گذار بخش خصوصی افزود: متاسفانه از جمله نقد‌های وارده به دستگاه‌های اجرایی کشور این است که نحوه جذب منابع مالی غیردولتی را یاد نگرفته‌اند و همیشه برای فعالیت‌های عمرانی کشور وابسته به خزانه دولت می‌باشند.

مدیرعامل شرکت عمران آستان قدس رضوی با بیان اینکه آستان قدس آمادگی مشارکت در تأمین مالی مسیر ریلی زاهدان به سرخس را دارد، ادامه داد: آستان قدس هم از توان فنی و عمرانی لازم برخوردار است و هم سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اعتماد کامل به آن دارند و منابع مالی این پروژه را از طریق فراهم کردن شرایطی برای مشارکت بخش خصوصی تأمین خواهیم کرد.

انتهای پیام // ف. ش.
 


اعلام آمادگی آستان قدس برای مشارکت در تأمین مالی مسیر ریلی زاهدان به سرخس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.