رئیس‌جمهور آمریکا با ابلاغ دستوری به وزیر امور خارجه این کشور خواست تا درباره مصادره زمین‌های کشاورزان سفیدپوست توسط دولت آفریقای جنوبی تحقیق شود.

واکنش ترامپ به مصادره زمین‌های زراعی کشاورزان سفید پوست در آفریقای جنوبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور دستور داد تا در خصوص گزارش مصادره زمین‌های کشاورزان سفیدپوست توسط دولت آفریقای جنوبی تحقیق شود.

رئیس جمهور آمریکا در توئیتی نوشت: من از وزیر امور خارجه، مایک پمپئو خواسته ام تا از نزدیک [مسئله] مصادره و تصرف زمین و مزارع [کشاورزان سفید پوست] در آفریقای جنوبی و همچنین کشتار بزرگ کشاورزان را [در این کشور] بررسی کند.

ترامپ در حالی چنین دستوری را به وزیر امور خارجه‌اش ابلاغ کرده است که چندی پیش شبکه آمریکایی فاکس نیوز گزارشی درباره تصرف زمین های زراعی متعلق به کشاورزان سفید پوست توسط دولت آفریقای جنوبی پخش کرد.

این شبکه خبری گزارش داد «سیریل راماپوسا»، رئیس جمهور آفریقای جنوبی صرفا به واسطه رنگ پوست و بدون پرداخت خسارت، زمین های متعلق به کشاورزان سفید پوست را مصادره کرده است.

اوایل ماه جاری میلادی، دولت آفریقای جنوبی اعلام کرد با اصلاح قانون اساسی، امکان مصادره زمین ها بدون پرداخت خسارت فراهم می شود. این تصمیم که واکنش های عمومی گسترده ای را به دنبال داشته است، خطر بروز خشونت و تشدید اعتراضات را به دنبال دارد.

این موضوع در حالی است که خود دونالد ترامپ نیز در کشورش تبعیض‌های وحشتناکی درباره سیاهپوستان قائل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار