روسیه اعلام کرد در واکنش به فعال سازی مجدد ناوگان دوم دریایی آمریکا تدابیری مناسب اتخاذ می‌کند.

روسیه برای پاسخ به تهدید ارتباطات دریایی خود از سوی آمریکا اعلام آمادگی کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه اعلام کرد در واکنش به فعال سازی مجدد ناوگان دوم دریایی آمریکا تدابیری مناسب اتخاذ می کند.

الکسی کوندراتیئف، سناتور روس اعلام کرد فعال سازی مجدد ناوگان دوم دریایی آمریکا که تهدیدی برای ارتباطات دریایی روسیه محسوب می شود، مسکو را بر آن می دارد تا یک رشته تدابیر مناسب برای تضمین امنیت خود در قطب شمال اتخاذ نماید. این سناتور روس تاکید کرد مسکو برای هر تدبیر تهدیدکننده واشنگتن یک ضدتدبیر اتخاذ خواهد کرد.

الکسی کوندراتیئف که نایب رئیس کمیسیون امور دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه (سنا) محسوب می شود تاکید کرد تصمیم آمریکا برای فعال کردن ناوگان دوم دریایی این کشور ارتباطات دریایی روسیه را به خطر می اندازد و مسکو به منظور تضمین امنیت خود در منطقه قطب شمال، چاره ای ندارد جز این که ضدتدابیر مناسبی به اجرا بگذارد.

این سناتور روس افزود: "آتلانتیک شمالی مناطق جنوبی و شمالی دایره قطبی محسوب می شوند. تصمیم آمریکا برای فعال سازی ناوگان دوم خود چالشی جدی برای ارتباطات دریایی روسیه در قطب شمال خواهد بود. به همین علت روسیه برای مقابله با این چالش اقدامات مقتضی را به کار خواهد بست. من نمی توانم درباره اقدامات و تدابیری که روسیه مد نظر دارد چیزی بگویم اما پارامترهای کمی و کیفی ناوگان شمال روسیه با توجه به افزایش حضور نیروی نظامی آمریکا در قطب شمال، به گونه‌ای توسعه خواهند یافت که بتوانند امنیت روسیه را در این محور تضمین کنند."

ادمیرال جان ریچاردسون، فرمانده عملیات دریایی نیروی دریایی آمریکا روز گذشته از پایگاه دریایی نورفالک اعلام کرد آمریکا ناوگان دوم خود را برای حفاظت از امتیازات رقابتی و تسلط بر دریاها فعال خواهد کرد.

ناوگان دوم دریایی آمریکا در سال 2011 به علت آنچه نیروی دریایی آمریکا رقابت قدرتهای بزرگ اعلام کرده بود برچیده شد.

ناوگان دوم دریایی آمریکا که حوزه فعالیت آن منطقه اقیانوس اطلس از قطب شمال تا دریای کارائیب را دربر می گرفت، در فاصله سالهای 1950 تا 2011 فعال بود. این ناوگان سال 2011 به علت مسائل اقتصادی و ساختاربندی سازمانی منحل شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار